Nyakra-főre telepítik világszerte a fotovoltaikus rendszereket: magánemberek, állami és önkormányzati szervek, kis- és nagyvállalatok fordulnak egyre nagyobb mértékben az ár-érték arányt tekintve egyre kedvezőbb napelemes rendszerek irányába. Az amerikai Solar Energy Industries Association "Solar Means Business 2017" jelentése szerint tavaly a tíz, ezen a területen legambiciózusabb amerikai nagyvállalat összesen 325 megawattnyi fotovoltaikus kapacitást telepített, így ma már összesen 822,9 MW-nyi naperőművel rendelkeznek.
És hogy pontosan mely vállalatok tartoznak az amerikai top 10-be a tavalyi megújulóenergia-kapacitás mértékét tekintve, az az alábbi listából derül ki.
10. Amazon.com (összesen 33,6 MW)
A lista tizedik helyezettje nem csak napenergiában utazik: a vállalat tavaly jelentette be, hogy a mai napig legnagyobb szélerőműve, az Amazon Wind Farm Texas megkezdte működését. A Scurry megyében található szélfarm több mint 100 turbinából áll, amelyek évente egymillió megawattóra tiszta energiát táplálnak a hálózatba.
9. Macy’s (összesen 38,9 MW)
Tavaly tovább folytatta a naperőművek telepítését a vállalat, amely nem csak ezen a fronton aktív. Az áruházlánc az idei évben a hulladék felé fordul: 70 százalékkal szándékoznak csökkenteni a lerakókba szállított szemét mennyiségét.
8. IKEA (összesen 44,9 MW)
2020-ra az IKEA-csoport annyi megújuló energiát kíván termelni, amennyit a működéséhez felhasznál, de természetesen ez a vállalat sem csak szemellenzősen az energiafelhasználásra koncentrál a fenntarthatóság kapcsán: weboldalán szerepel például, hogy 2020-ig minden felhasznált faanyagot fenntartható forrásból kíván biztosítani.
7. General Growth Properties (összesen 50,2 MW)
A tőzsdén jegyzett ingatlanpiaci befektető vállalat, amely 127 bevásárló központot birtokol szerte az Egyesült Államokban, egyre inkább felismeri a fenntartható ingatlanüzemeltetés és vállalati működés fontosságát. Nem lenne meglepő, ha jövőre is találkoznánk a vállalat nevével egy hasonló listán, hiszen a társaság fennhangon hirdeti, hogy hosszú távú sikerének a titka a fenntarthatósági paradigmáknak megfelelő működés.
6. Costo Wholesale (összesen 50,8 MW)
A raktáráruházakat üzemeltető vállalat nem kispályázik, a vállalat jelenleg több mint 100 áruházának tetején működik fotovoltaikus energiatermelő rendszer az Egyesült Államoktól Japánig, és ezek telepítést tovább folytatja a cég.
5. Kohl’s (összesen 51,5 MW)
A Kohl's áruházlánc a tavalyi szép teljesítmény ellenére nem csak a napenergiára koncentrál, hiszen az üzletlánc évente mintegy 150 000 tonna hulladékot hasznosít újra, ami több mint 80 százaléka a lánc által termelt szemétnek.
4. Apple (összesen 79,4 MW)
Az, hogy a techvállalat fenn van a listán, nem véletlen, némi meglepetést talán csak az okozhat, hogy a népszerű márka nem a lista legelején trónol. Arányaiban azonban a vállalat még így is a legjobban teljesít, hiszen ma már a cégcsoport saját bevallása szerint energiafelhasználásának 100 százalékát megújuló energiaforrásokból fedezi.
3. Prologis (összesen 120,7 MW)
A világ vezető raktár és logisztikai központ üzemeltető vállalkozása tavalyig már 120 megawattnyi fotovoltaikus kapacitást telepített saját energiaellátásának biztosítására. A nagy ugrás nem meglepő, hiszen a vállalat kijelentette, hogy 2020-ra 20 százalékkal kívánja üvegházhatásúgáz-kibocsájtását csökkenteni a 2011-es bázisértékhez képest.
2. Walmart (összesen 149,4 MW)
A világ vezető áruházlánca szintén hosszabb távon gondolkozik az energetikai fenntarthatóság megteremtésében: az összesen közel 150 megawattnyi fotovoltaikus áramtermelő kapacitás kiépítése egy fontos lépést jelent a 2030-ra kitűzött cél elérésében, ami nem más, minthogy egymilliárd tonnával csökkentse a károsanyag-kibocsájtását.
1. Target (összesen 203,5 MW)
A kiskereskedelmi áruházlánc magasan viszi az első helyett a listán, a cég tájékoztatása szerint ez csak az első lépés, továbbra is várhatunk tehát hasonló eredményeket és beszámolókat a vállalattal kapcsolatban.
Amennyiben tetszett a bejegyzésünk, kövess minket a Facebookon!