Milliárd dolláros fenntarthatóság – a Green Giantek

2016. január 15. 11:08 - CHIKANSPLANET

nagyvallalat.jpgJelenleg 9 olyan vállalkozás létezik, amelyek fenntarthatóságra építő üzletágaik révén évente legalább 1 milliárd dolláros bevételre tesznek szert - őket a nemzetközi sajtóban csak Green Giantsnek (Zöld Óriásnak) nevezik. A cégek portfóliója széles, a szépségápolási termékektől, a bútorokon és gépjárműveken át egészen a burritóig szinte mindent lefednek, együttes éves bevételük pedig meghaladja a 120 milliárd dollárt. Az alábbiakban a fenntarthatóság egy olyan megközelítése következik, amely túlmutat a megszokott, üzlettámogató megoldásokon.

Jelen pillanatban 9 ilyen nagycég van, a Tesla, a Chipotle, az Ikea, az Unilever, a Nike, a Toyota, a brazil Natura és a GE leánya az Ecoimagination, illetve lassan tizedikként bekerül a körbe a Target is. Ami közös bennük, hogy nem csak az energiaellátásuk vagy vízhasználatuk kapcsán tettek részleges lépéseket a fenntarthatóság felé, hanem termelésük egy bizonyos szegmensét vagy akár egész működésüket igyekeznek ily módon megoldani.

Példaként általában az elektromos gépjárművek piacára berobbanó Teslát szokás először megemlíteni, de érdemes foglalkozni például a Toyota hibrid meghajtású Prius modelljével is. Kevesen tudják, de ez lett a japán autógyár teljes történetének egyik legsikeresebb terméke, amelyben természetesen komoly szerepet játszottak a nemzetközi eladások. Egy másik szegmensben a Chipotle étteremlánc, üzleti modelljének újragondolása után, mára alapanyagainak 100 százalékát a fenntarthatósági szempontokat figyelembe vevő termelőktől szerzi be és ezt büszkén hirdeti is.

A Green Giantek teljes portfóliója rendkívül széles, a szépségápolási termékektől, a bútorokon és gépjárműveken át egészen a burritóig minden van benne. Ami viszont igazán érdekessé teszi ezt, az a cégek sikeressége: 2014-ben együtt összesen 120 milliárd dollárnyi bevételre tettek szert, többen pedig kétszámjegyű bővülést könyvelhettek el, míg részvényeik 11,7 százalékkal túlteljesítették versenytársaik értékpapírjait. Természetesen e cégek esetében hatalmas befektetésekre volt szükség üzletágaik kialakításához, de az alapelvek és az üzleti modellek érdekesek lehetnek bárki számára. Ha a fenntarthatóság nem csak üzlettámogatási eszköz, hanem a modell alapja, azt a piac sok esetben igenis meghálálja.

Amennyiben tetszett a bejegyzésünk, kövess minket a Facebookon!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://chikansplanet.blog.hu/api/trackback/id/tr938274574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pan Modry 2016.01.16. 18:29:27

Na, ettol a magyar allam eseten nem kell aggodni:
Hulladekegetes
Atomeromu
Kishantos szetbarmolasa
Stb...

Csupa csupa a anti-fenntarthatosaggal jellemezheto projektek

Medgar 2016.01.16. 21:00:15

@Pan Modry: Mondj az atomerőműnél jobb megoldást.

A többivel egyetértek.

BéLóg 2016.01.16. 23:06:33

@Pan Modry: Olyan vagy mint a zsidózók, neked is mindenről csak "ŐK" jutnak eszedbe.
Hülye orbánfóbiás.

Gondolom te sosem hozol létre szemetet és különben is mindig elviszik amit kiteszel!
El kéne dönteni hogy most a CO2 ellenség vagy ez naponta változik ahogy éppen sötétzöldéknél szokás? Azt is eldöntheted hogy fizetsz kétszer-háromszor annyit energiáért cserébe hogy madárgyilkos holfúj-hol-nemfúj szélerőműből, durva környezetátalakítást igénylő vízerőműből, esetleg madárégető naperőműből akarod venni.
Kishantos: Hát gondolom te ugyanannyit tudsz a dologról mint a fluxuskondenzátorról. Ezért ezügyben nem sorolom az ELLEN véleményeket mert nem tudom kinek van igaza.

Egyébként meg ezek a cégek amikről a poszt szól faszákok.
Ja és Budapesten, Angyalföldön van már egy tiszta zöld irodaház és úgy tudom újabbak épülnek.
Kis lépés de jó ilyenről olvasni.

kvadrillio 2016.01.17. 00:03:36

PFFFF !!!!!
Az amerikai álom és a való világ..... Kiderült, hogy az USA-ban sincs középosztály

Megdöbbentő eredményre jutott egy friss kutatás az amerikaiak anyagi helyzetéről: 56 százalékuknak nincs legalább 1000 dolláros megtakarítása. 1000 dollár kevesebb mint 300 ezer forintnak felel meg, ami elég szerény megtakarításnak számít még magyar viszonylatban is, az amerikai fizetésekhez képest ez pláne nagyon kevés.

A Bankrate.com azt is kiderítette, hogy még ennél is többen, pontosan 63 százaléknyian vannak azok, akik nem tudnának fedezni egy 500-1000 dolláros váratlan de sürgős kiadást. Csak a lakosság kicsit több mint harmada tud magának a saját pénzéből új hűtőt venni, ha a a régi elromlik, vagy kifizetni egy vaskosabb számlát az autószerelőnek, állatorvosnak

Ez azt jelenti, hogy az USA lakosságának jelentős része pont úgy napról napra él, ahogyan például a magyarok többsége, vagyis a széles középosztály ott is csak mítosz.

(Forbes)
süti beállítások módosítása