Megfizetnénk a fenntarthatóság árát

2014. július 25. 10:32 - CHIKANSPLANET

 

100 emberből 55 fizetne többet egy termékért vagy szolgáltatásért, ha annak előállítója tesz a szociális és környezeti fenntarthatóságért!

CHP_kassza_index_20140725.jpgA világ 60 országában online megkérdezett 30 ezer fogyasztó 55 százaléka hajlandó mélyebben a zsebébe nyúlni, ha egy adott termék vagy szolgáltatás bizonyíthatóan a társadalmi és környezeti fenntarthatóság alapelveinek mentén készül – derül ki a Nielsen kutatócég legfrissebb jelentéséből. A fenntartható termékek vásárlása iránt a legnagyobb hajlandóság az ázsiai és csendes-óceáni térségben mutatkozott, ahol a megkérdezett vásárlók 64 százaléka áldozna többet ilyen elvek mentén készült termékekre. Dél-Amerikában, valamint a közel-keleti és afrikai térségben ez az arány 63 százalék, míg Észak-Amerika és Európa megkérdezett fogyasztóinak mindössze 42 és 40 százaléka fizetne többet a fenntartható termékekért.

Azt azért fontos leszögezni, hogy a felmérés közel sem reprezentatív és elsősorban az online elérhető vásárlók attitűdjét mérte fel. Az azért mégis biztató, hogy a három évvel korábban, hasonló témában végzett felmérés számaihoz képest minden régióban jelentősnek nevezhető emelkedés figyelhető meg a fenntartható termékek vásárlása iránti érzékenység tekintetében. A globális átlag 10 százalékkal emelkedett, a legtöbben a dél-amerikai fogyasztók közül változtattak vásárlási szokásaikon saját bevallásuk szerint, míg a legkisebb változás az észak-amerikai fogyasztók körében történt.


CHP_fogyasztas_20140715.jpg
Fenntartható termék? Tegye ki a csomagolásra!

A Nielsen kutatásában a válaszadók 52 százaléka saját bevallása szerint vásárlási döntését részben a csomagolás alapján hozza meg – mielőtt megvennék a vágyott dolgokat a címkén ellenőrzik, hogy az adott termék pozitívan áll-e a társadalmi és környezeti fenntarthatóság viszonyrendszeréhez. A csomagoláson található ilyen irányú jelölések leginkább az ázsiai és csendes-óceáni térség vásárlóira vannak hatással, nekik közel 63 százalékuk hagyatkozik a címkékre. Európában a vásárlók 36, Észak-Amerikában 32 százaléka veszi figyelembe vásárlási döntései során a csomagoláson feltűntetett állításokat.

Természetesen a kutatócég a termékek oldaláról is megvizsgálta a kérdést: ennek során 9 országban húsz világmárka teljesítményét követték figyelemmel egy éven keresztül annak alapján, hogy az azokat gyártó/forgalmazó vállalat mennyire nyíltan áll ki a fenntarthatósági kérdések mellett. A márkák vagy a csomagoláson tűntették fel elkötelezettségüket, vagy széles körben hirdették ilyen irányú aktivitásukat, programjaikat. Az egyéves eladási adatok vizsgálata azt mutatta, hogy azoknak a termékeknek az értékesítése, amelyek a csomagoláson hirdetik fenntartható voltukat 2 százalékkal emelkedett. Azok a márkák, amelyek látványos CSR vagy marketing akciókat is szerveztek a fenntarthatósági elkötelezettségük köré, eladásaikat közel 5 százalékkal növelték egy év alatt, míg azoknak a márkáknak az esetében, amelyek egyáltalán nem foglalkoztak a fenntarthatósági üzenetek eljuttatásával a fogyasztókhoz az éves értékesítésben alig 1 százalékos növekedést sikerült elérni.

Ugyanakkor a vállalatoknak azt is érdemes tudniuk, hogy a felmérés eredményei alapján a fenntarthatóság iránt fogékony vásárló nem rest utána olvasni a kiválasztott terméket gyártó cég ilyen irányú tevékenységének, tehát átverni sem nagyon lehet. Hiába adományoz egy vállalat tetemes összegeket fenntarthatósági kampányok támogatására, ha emellett kizsákmányolja dolgozóit vagy éppen súlyosan mérgező anyagokat használ a gyártáshoz. Ebben az esetben jobb, ha az adott cég nem reménykedik a fenntarthatósági tevékenység reklámozásától remélt extra értékesítésben.

Amennyiben tetszett a bejegyzésünk, kövess minket a Facebookon!

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://chikansplanet.blog.hu/api/trackback/id/tr486543207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barkaba 2014.07.26. 03:38:34

Azért érdekes lenne, ha a legszegényebbek fizetnék a többet. Miből? Inkább nem ennének egy héten egy-két nap?

$pi$ 2014.07.26. 06:32:08

"A világ 60 országában online megkérdezett 30 ezer fogyasztó 55 százaléka hajlandó mélyebben a zsebébe nyúlni"

Affenét mama, a megkérdezettek 55%-a állítja ezt magáról, amikor valaki megkérdezi tőle az utcán. Nagy különbség, de még mekkora.

Miért nem kérdezték meg őket, hogy kinek van átlag alatti intelligenciája? Kiderült volna, hogy senkinek. :)

midnight coder 2014.07.26. 07:11:07

További kérdés, hogy milyen oldalakon kérdezték. Mert ha a greenpeace.org-on lévő bannerről lettek átirányítva szavazni akkor azért más az arány, mint ha teszem azt valamelyik Forma1-es sportoldalról.

northern lights 2014.07.26. 07:30:34

1500 Ft... (gondolom a blog szerzője is ismeri ezt a probléma kört) Mikor megkérdezték a budapesti aluljárókban egy felmérés során mennyit áldozna természetvédelméért. Csak ott volt a gond mikor a kérdező megkérdezte:"most oda is tudná adni?" erre nem leges választ kapott. Ez is egy ilyen kérdés, elvileg sok-sok 1500 Ft-ot adnának virtuálisan, de ha utána számolunk fizetése teljes össze felett adakozna, támogatna- de nem adakozik és nem támogat.
Virtuálisan, bármire rá lehet kattintani be lehet jelölni, de hogy elenyésző % fog ténylegesen így is vásárolni, az biztos.

F173 2014.07.27. 18:03:42

Az igazi megoldás az lenne, ha a szennyező, környezet károsító és nem fenntartható módon gyártott termékek árában beépülne adó formájában minden károkozás. Ez után valószínűleg a fenntartható módon gyártott termékek lennének olcsóbbak és így gyorsan átalakulna a gazdaság szerkezete!
süti beállítások módosítása