Sokat beszélünk a környezeti fenntarthatóságról, de elég gyakran elfelejtjük, hogy a fenntarthatóságnak ezen kívül létezik még két dimenziója, a gazdasági és a társadalmi. Az emberiség fejlődése nem határozható meg pusztán az egyik, vagy a másik dimenzióban. A növekedést egy komplex rendszerben kell szemlélni, amelybe minden tényezőt és összefüggést bele kell tudnunk kalkulálni. A vállalatok szempontjából a gazdasági tényezők kiemelt fontossággal bírnak, és ezek alakításában, a cégek fenntartható működésében, egyre nagyobb szerepet játszik a Big Data.
Ha le akarjuk egyszerűsíteni, akkor a Big Data a hatalmas mennyiségű, gyorsan változó, sokféle adatfeldolgozásáról szól. A cégek gazdasági fenntarthatóságát nagymértékben támogathatja és megerősítheti a megfelelő Big Data menedzsment. A technológiában óriási lehetőségek rejlenek, és a vállalatoknak hatékony stratégiai analitikai módszereket kell kifejleszteniük, hogy jobb és gyorsabb üzleti döntéseket tudjanak meghozni a jövőben a hatalmas adathalmaz felhasználásával. Íme, négy lépés, hogyan használhatjuk ki a Big Data előnyeit.
1. Definiáljunk egyértelmű üzleti célokat!
Mielőtt a vállalat elkezdi az adatok gyűjtését és kiértékelését, egyértelmű üzleti célokat kell meghatároznunk. Célszerű átgondolni, melyek a stratégiai elérendő céljaink és hogy az operációnak mely részét szükséges monitorozni ahhoz, hogy elérjük ezeket a célokat. A nekünk megfelelő adatok kigyűjtésével hatékonyabbá tehetjük a döntéshozatalt, amely összhangban lesz a stratégiai vízióval. És természetesen az adatok minőségére is oda kell majd figyelnünk.
2. Állítsunk fel reális, elérhető célokat!
Már az elején biztosnak kell lennünk abban, hogy életszerű célokat fogalmaztunk meg. A szervezetek gyakran esnek abba a hibába, hogy a befektetéseiknek azonnal látni akarják a megtérülését. A célértékek megfelelő kijelölésétől – az ambiciózus nem elérhetetlen elvárások megfogalmazásától – nagyban függ a siker, és hogy hogyan milyen irányba fejlesztjük a Big Data stratégiánkat. De ne feledjük, aki az elején túl nagyot markol, az a végén keveset fog.
3. Egyértelmű, konkrét okok kellenek a költségek növekedésére!
Sokszor komplex összefüggések rendszerében kell eligazodnunk akkor, ha szeretnénk megtalálni bizonyos költségtípusok növekedésének okát. Korábban például az autó-flotta esetében egy halom információban kellett megtalálni a választ. Miért emelkedik az üzemanyag-költés, vagy a fenntartási költségek miért magasabbak egyik divízióban, mint a másikban? A flottamenedzsment szoftverek következő generációja például már túlmutat a Big Data-n is, és képes kimutatni, hogy pontosan milyen okok állnak a költségek emelkedése mögött. És ez csak egy példa a cégek költségeit generáló tevékenységre, mindez akár a HR vagy éppen az erőművi üzemeltetés területére is ugyanígy igaz.
4. A múlt tanulságaiból próbáljuk meghatározni, hogy mi fog következni a jövőben!
A Big Data egyik legnagyobb előnye, hogy a technológia segítségével a múlt adataiból következtethetünk a jövőre! Ezáltal pedig sokkal precízebb költségbecsléseket végezhetünk, erőforrásigényeket becsülhetünk. Az előbbi autó-flotta példánál maradva a cégek képesek sokkal pontosabban megmondani, milyen autómárkát vásároljanak, mikor célszerű leváltani az öregebb típusokat még mielőtt a fenntartási költségei megemelkednének. De az erőművi karbantartások, vagy éppen az energiaszolgáltatási árak is könnyebben becsülhetők a sokéves adatok elemzésével.
Forrás: Energy Digital
Amennyiben tetszett a bejegyzésünk, kövess minket a Facebookon!