Lángokban a „Föld tüdeje” – mi lesz az oxigénnel?

2019. augusztus 30. 14:50 - CHIKANSPLANET

gettyimages-157478613_1_1.jpgAz elmúlt hetekben az amazóniai erdőtűzről szóló hírektől hangos a sajtó, a közösségi felületeket pedig a közfelháborodás és aggodalom eredményeképp ellepték az adománygyűjtő kezdeményezések. Világsztárok és véleményvezérek osztanak meg aggasztó képeket a lángoló esőerdőről, azaz a „Föld tüdejéről”, szakértők azonban ezzel egyidejűleg sorra cáfolják meg a terjedő, valótlannak vélt állításokat – ezekkel foglalkozunk a héten a blogon.  

Az amazóniai esőerdő – mely több millió állat- és növényfajnak, valamint milliós lélekszámú ősközösségeknek ad otthont – hetek óta ég és gyors ütemben pusztul. A kétségbeesés egyik legfőbb indikátora a tény, miszerint a természeti katasztrófáért az ember tehető felelőssé, a tüzek alapvető oka ugyanis a szándékos erdőirtás. A mezőgazdasági megmunkálásra alkalmas területek véges mivolta miatt az erdők felégetésével lehet új megmunkálható területekre szert tenni. A hasonló,  fokozódó erdőirtások következményeképp egyébként 2018-ban például a Föld egy Belgium méretű, 3,6 millió hektárnyi esőerdőt veszített el. A fokozódó erdőtüzek pedig felszabadíthatják az erdőkben és az erdei talaj mélyén tárolt szenet, a szénciklus felborítása által pedig tovább gyorsíthatják a klímaváltozást.

Az Amazonas medencéje 6,3 millió négyzetkilométeres területével Dél-Amerika több mint harmadát foglalja el, a legnagyobb részét pedig esőerdő borítja. Fontos megemlíteni, hogy a júliustól augusztusig terjedő időszakban egyébként rendszeresek az erdőtüzekezúttal azonban műholdfelvételek tanúsága szerint négyszer annyi erdőtűz pusztít idén a vidéken, mint tavaly ebben az időszakban. Az erdőtüzekben Brazília mellett Peru, Bolívia, Paraguay és Argentína területei is érintettek.

Gyakran ismételtté vált az a kifejezés, hogy az Amazonas vidéke a „Föld tüdeje”, illetve, hogy az amazóniai esőerdő a bolygó oxigénjének 20 százalékát termeli.

Szakértők szerint azonban érdemes pontosabban körül járni a kérdést, ebben a formában ugyanis nem állják meg a helyüket az állítások. Daniel C. Nepstad, a témában a világ egyik vezető szakértője azt nyilatkozta, hogy ugyan az Amazonas rengeteg oxigént termel, ugyanennyit be is lélegez. A növények a földből kinyert tápanyagok energiává alakításához használják az oxigént, a fotoszintézis során pedig a fényt alakítják kémiai energiává, amit később a légzésükhöz használnak. 

Scott Denning, a Coloradói Állami Egyetem légkörkutatója szerint a Föld szinte teljes lélegezhető oxigénkészlete az óceánokból ered, és elég van belőle több millió évre. Az erdők, a földi növényzet, állatok és mikroorganizmusok nettó hozzájárulása a légköri oxigénhez tehát a nullához közelít. Az a 0,0001 százaléknyi oxigén, ami eljut a légkörig, pedig elég arra, hogy évmilliók alatt összegyűljön belőle annyi, ami most a légkör 21 százalékát teszi ki, és amit ma felélhetnek a Föld élőlényei.

Végül pedig érdekes jelenség, hogy a közösségi médiában keringő fotók többségén nem is a jelenlegi erdőtüzeket látjuk, hanem tíz-húszéves fotókat, sok esetben nem is az Amazonasról. Fontos tehát, hogy a helyén tudjuk kezelni az információáradatot és felismerjük, hogy az – egyébként nem bekövetkező – légköri oxigén elfogyása hátterében elsősorban nem az erdőtüzek állnak. Ez persze mit sem számít abból a szempontból, hogy ennek ellenére az egyre intenzívebb erdőtüzek katasztrofális hatással bírnak a helyi klímára, az esőerdő ökoszisztémájára és biodiverzitására, nem beszélve a helyi lakosság egészségéről.

 

 

Amennyiben tetszett a bejegyzésünk, kövess minket a Facebookon!

 

 

171 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://chikansplanet.blog.hu/api/trackback/id/tr2915032170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

plokmi 2019.08.30. 19:56:22

'Lángokban a „Föld tüdeje” – mi lesz az oxigénnel?' semmi, az élővilág (emberek, állatok) számára szükséges oxigént nem az esőerdők állítják elő.

paráznabillegető 2019.08.31. 09:48:49

el fog fogyni!!!
én máris gyorsabban lélegzem, hogy nekem több jusson!!!
akinek esze va, hasonlóképp cselekszik!!!

CSOKKI MÁLNA 2019.08.31. 10:14:22

Három éve éppígy égett.. Akkor miért nem volt hiszti..? A kérdés költői..

Anyád a baráthal 2019.08.31. 10:27:37

Jó kabaré lenne a sötétzöld propaganda, ha nem volna ilyen befolyásuk. "Oxigén termelő Amazonas"... ha így lenne, akkor ott magasabb lenne az oxigén szintje és távolodva csökkenne. (Ez persze nem igaz). A magasabb oxigénszint miatt pedig még több lenne az erdőtűz.
A sötétzöldek hülyesége határtalan.

midnight coder 2019.08.31. 10:44:30

Végre egy értelmes cikk a témában. Igen, az Amazonas õseredejei egészen pontosan semennyi oxigént nem termelnek, és csak annyi CO2-t kötnek meg, ami az elégett biomasszában van. Ha nem így lenne, akkor vastag szénrétegnek kellene lennie az õserdõ alatt.

Az erdõ max. akkor termelne oxigént, ha a fákat kivágnák, és elásnák a föld alá, majd újratelepítenék az erdõt, és ezt folytatnák. Mivel viszont nem ez történik, CO2 szempontból az õserdõ teljesen egyensúlyban van.

Ettõl függetlenül a brazilok tényleg faszságot mûvelnek, de az az ország vesse rájuk az elsõ követ, aki nem csapolta le anno Pl. a Kis-Balatont.

haXXor 2019.08.31. 10:45:21

Azert van egy szepen epulo biznisz a klimapanik mogott, szoval varhato, hogy akinek van lehetosege kihasznalni ezt, az minel jobban probalja majd megtenni. Pedig otvar nagy okorsegek hangzanak el, meg itt az indexen is (melegedes, muanyag temaban peldaul allando az ilyen fake news-szeruseg, vagy legalabbis a tulgondolas)

Leylandi 2019.08.31. 10:55:23

Persze, hogy nem ott termelődik meg az oxigén, hiszen a trópusokon az építő (oxigénteremtő) és lebontó (oxigénfogyasztó) folyamatok egyensúlyban vannak. Nincs is szervesanyag-felhalmozódás, ellentétben pl. az északi fenyőerdőkkel, amik alján vastag fenyőtűréteg található. Na OTT a világ tüdeje, meg az óceánokban.
Ahogy az lenni szokott, a hír igaz, csak nem úgy. Tény és való, hogy a brazil erdőégetők a jövőnket eszik meg, csak nem az oxigén-kiesés, hanem a klímaváltozás elősegítése miatt (miért ne tennék? fizet nekik valaki azért, hogy meghagyják az őserdőt a világ érdekében? nem, csak a pofája jár az egész világnak). Tehát a sötétzöldek is b.uzik*, meg a klímaváltozás-tagadók is, persze mindkettő élen jár abban, hogy a brazil történéseket saját szájíze szerint magyarázza. Mindegy, az emberiség összességében úgyse tud lemondani semmiről, úgyis a pusztulásunkba rohanunk, ahogy az összes többi faj is tette. Nincs itt semmi látnivaló, semmi nem tart örökké, utánunk majd jönnek a medveállatkák, svábbogarak meg a patkányok.

*bocsánat: homoszekszuálisok

Gyorgy007 2019.08.31. 11:15:19

Bezzeg amikor Kósa mondta, akkor lehúrrogta mindenki....

flydomi 2019.08.31. 11:17:45

@plokmi: Totalisan agyi hulladék vagy.Halvany fngod nincs arrol,h mi a celja az "esoerdonek".Lehet,h oxigent nem allit elo,de nagy mennyisegu co2-t kot meg.A tobbi jelentektelen dolgrol nem beszélve,ami befolyasolja elmebeteg sivalkodo es orjongo eleteted.

midnight coder 2019.08.31. 11:42:54

@flydomi: Igen, nagy mennyiségû CO2-t köt meg, de ettõl nem lesz a Föld tüdeje, ez csak egy sötétzöld baromság. De igazából a baj az, hogy miközben a zöldek kimaxolják az idiótaságot, az emberiség 20 éves késésben van abban, hogy valóban tegyen a globális felmelegedés ellen. És nem úgy, hogy majd 2050-re 0-ra csökkenti a CO2 kibocsájtását, mert egyészt ez utópia, másrészt kb. szart sem ér, mert egy dolog hogy te legelni kezdtél és amiatt a tehenek kevesebbet finganak, de attól a kiolvadó permafrostból és a metánhidrátból megy fel a metán a légkörbe. Ezt a folyamatot leállítani vagy pláne visszafordítani egy mesterséges kis jégkorszakkal kellene, de ezt már 10 éve el kellett volna indítani ahhoz, hogy vissza lehessen fordítani a folyamatokat.

midnight coder 2019.08.31. 11:44:25

Amit a zöldek ma csinálnak az nem a Föld megmentése, hanem tagtoborzás egy a nácikhoz és a kommunistákhoz hasonló diktatúra megteremtéséhez.

flydomi 2019.08.31. 11:58:01

@midnight coder: a zoldek szandekosan uvoltik azt,h a nagy kiterjedesu esoerdo oxigent termel.Ebben igazad van.Tudod miert uvoltik?Mert ahogy irtam,"plokmi"- felek keptelenek felfogni es elfogadni azt,h joval komplexebben "mukodik" egy ilyen erdo,ami már par szazezer eve ott van.Az okologia rendszer resze,ami alltal letrejott eme csodas vegbellenyszeru emberi hulladek is.Onmagunk ellen folytatunk harcot.De ha ez kell,csináljak.A szantofoldek is gyorsan ki fognak merulni par ev hasznalat soran az esoerdok utan.Es ez csak egy problema a tobbszaz kozul.

flydomi 2019.08.31. 12:03:49

@midnight coder: A keresztény nácik és keresztény fasisztak mit csináltak?Oltek a keresztény embert.Csak pusztítanak,tombolnak,orjongenek,sivalkodnak.Ahogy most is teszik.Ez a nagy populista,a lá naci eszme lényege.Kizsigerelni,vert ontani,uralkodni,és kozben szetcseszni a bolygot istenjatszo szerepkor mellett.A lá Trump,Putyin,Orban,Erdogan,és a tobbi xarr,akik imádják Adolfot,Sztalint.

steery 2019.08.31. 12:14:44

Az erdők felégetésével rengeteg szén-dioxid, korom, pernye, egyszóval: égéstermék kerül a légkörbe. Szmog jön létre, ami ilyen mennyiségben komoly éghajlat befolyásoló tényező.

Érdekes, hogy senki sem aggódik egy picit sem a tengerek oxigén termelő képessége miatt, pedig tuti, hogy a tengerek szennyezése és az ökoszisztémájuk rongálása nem tesz jót a folyamatnak. Én nem bíznék abban, hogy a légköri oxigén hosszú időre elég az emberiségnek, mivel rengeteget elpazarlunk belőle a szénhidrogének elégetésével. Vagyis a szén-dioxid szint nő. Így egy idő után belefulladunk a túl sok szén-dioxidba, ami az alacsonyabban fekvő területeken gyűlik össze (tengerszinten). Hiába lesz a légkörben elég oxigén, ha közben elpusztulunk a szén-dioxid miatt. Képzeljetek el egy olyan világot, ahol csak a hegycsúcsokon lehet szabadon lélegezni. Ha alacsonyabbra mész, oda már tűzoltó palackos légzőmaszkot vagy búvárfelszerelést kell vinned.

Proud Mary 2019.08.31. 12:23:00

a szakértők hazug nácik, és hiába volt nagyságrendekkel nagyobb tűz pár éve, a mostani a legsúlyosabb (de csak azért, mert nem libsi az ország elnöke). am én védem a fákat, hódot eszek.

midnight coder 2019.08.31. 12:41:43

@flydomi: Minden ilyen diktatúra kb. azonos sémákra épül. Végy egy nagy tömegek számára eladható, mindennél fontosabb ideológiát, ami megmenti a polgárt, és valami távoli de roppant értékes dolgot ígér neki. Ez lehetett a kereszténység, lehetett a nácizmus, lehetett a kommunizmus. Az ígéretek mások, de a mûködés ugyanaz. Szervezz be alá minél több embert, és hirdesd hogy nálunk a megoldás a problémákra, aki pedig nincs velünk az az ideológia ellensége, a szép jövõt õnzõ/gonosz érdekek mentén fenyegetõ áruló. Ha csak kevés van belõlük, akkor irtandók, ha sok akkor átnevelõ táborba kell õket küldeni, ahol le lehet szoktatni õket a hibás viselkedésrõl. Pláne ha onnan nem kerülnek elõ élve... Aztán azokat a polgárokat is be lehet fenyíteni, akik nem szolgálják elég lelkesen az adott ideológiát. Vagy azokat, akikrõl valakik azt hirdetik, hogy nem szolgálják lelkesen. Természetesen, ahhoz hogy ezeket a gonosz ellenségeket megtaláljuk, megfelelõ titkosszolgálat, besúgóhálózat is kell.

Ismerõs ? Persze. A remek európai civilizáció idõrõl idõre kitermeli ugyanezt a szemetet, csak a mögötte lévõ ideológia változik idõtõl és helytõl függõen. Most épp a zöld a soron következõ, és épp a tagtoborozási fázisban van.

]{udarauszkasz 2019.08.31. 12:42:30

@steery: Mire ennyi CO2 lesz a legkorben, hogy nem lehet lelegezni, addigra az uveghazhatas ugy megszalad, hogy a legzes lesz a legkisebb problemank a Foldon. Ilyen mennyisegu szendioxid ui. kb 200 fokos felszini homersekletet idezne elo a Foldon. (a felszabadulo metannal, es tomentelen vizgozzel egyetemben.) A Foldon innentol mar bakterialis elet se letezhetne, de ehhez joval tobb kell, mint amit az emberiseg tenni kepes. (Mondjuk naponta egy Yellowstone szintu szuperkitores....)

midnight coder 2019.08.31. 12:45:05

@steery: Egyrészt a tengerek miatt is aggódnék, másrészt a jelenleg még megkötött metán sem annyira jó ha a légkörbe kerül a légkör melegedésével. De én legjobban a dologra az emberiség által adott válasz miatt aggódok.

flydomi 2019.08.31. 13:11:34

@midnight coder:

Ez a lenyeg,amit irtal.Es ismeros a helyzet.Most is ez megy otthon....es mashol is a vilagban.....

midnight coder 2019.08.31. 13:31:46

@flydomi: Ami ma itthon megy az max. kisstílû lopás. Az, hogy ennyire is megy leginkább annak köszönhetõ, hogy az ellenzék felszeletelte saját magát, és persze hogy lopásügyben õk sem sokkal különbek a Deákné vásznánál. De Orbánék soha nem fognak koncentrációs táborokat felállítani. Ezzel szemben a zöldekben annyira nem lennék biztos mondjuk úgy 20 éven belül.

midnight coder 2019.08.31. 13:34:11

@flydomi: Igazából akkor kell elkezdeni aggódni egy ideológia miatt, ha megpróbálja átalakítani az átlagpolgárt. Aki még élt a szocializmusban, annak még rémlik a szocialista embertípus... És mivel az efféle alakítgatások az emberi természettel szemben általában nemigen szoktak mûködni, elõbb-utóbb jönnek a durvább eszközök, amik élõben is megtekinthetõk Pl. Észak-Koreában.

dr. Trebitsch 2019.08.31. 13:58:28

@midnight coder: Érdekes, hasonlót előtted csak egy orosz filozófustól hallottam, csak kicsit részletesebben: a szocializmus jó lehetne, ha a kiindulási alap megoldható lenne... a szocialista embertipus kialakítása. Csak ahogy rájöttek (Lenin, Sztálin stb.,) hogy az ember olyan, amilyen, egyre agresszívebben kísérelték meg az ilyen “típus” kialakítását. A többit már láttuk a törtélemből...

erkölcsi hulla 2019.08.31. 14:13:14

Attól függetlenül, hogy termel-e az amazonas oxigènt, a brazilokat, akik felgyújtják, majd pènzt zsarolnak az eu-tól az eloltására, mind egy szálig, hidegvèrrel ki kène vègezni.

midnight coder 2019.08.31. 14:25:04

@dr. Trebitsch: Ez a dolog egyik oldala. A másik, hogy ez valahol a hatalom gyakorlása is: én akkora übercsávó vagyok, hogy át tudom alakítani egész népek gondolkodását. Illetve visszafelé tudom fordítani a folyók irányát, átköltöztetek egész népeket más hazába, vagy akár eltörlöm õket a Föld színérõl. Mindenesetre én nagyon-nagyon óvatos lennék azokkal kapcsolatban akik ilyesmit próbálnak.

midnight coder 2019.08.31. 14:33:11

@erkölcsi hulla: A brazilok nem akarnak pénzt, õk simán csak az erdõt akarják felgyújtani. Mentségükre legyen mondva, hogy ott ez kicsiben néphagyománynak számít, az indiánok ezt már évezredek óta mûvelik. Más kérdés, hogy amit a 20 fõs törzs megcsinál pár száz négyzetméteren az pár évtized alatt regenerálódik, a pár négyzetkilométer már nem.

kvadrillio 2019.08.31. 14:38:44

MINDENKI MEGFULLAD OCCT KÉSZ !!! :o))) A HARÁCSOLÁST ABBA LEHET HAGYNI ! :)))
MERT MAGYAR FÖLDÖN CSAKIS A CSÁNYI DINNYE VOLT M ÉZÉDES !!!!! DE KÖLLÖTT NEKÜNK A KAPITALIKZMUS A SZAR KÍVÜL TETSZETŐS DE ÍZRE VÍZÍZŰ EPERJEIVEL, DINNYÉIVEL, AMIT MEG IS AKARTUNK HONOSÍTANI MAGYAR FÖLDBEN, CSAK NEM SIKERÜLT ! A RÉGI FINOM ÉS JÓÍZŰ ALMÁSOKAT, DINNYÉKET...STB LECSERÉLTÉK A SZAR, ÍZETLEN GYÜMÖLCSÖK TERMESZTÉSÉRE ! HÁÁÁ.... BAZDMEG A KAPITALIZMUSODAT A DINNYÉJÉVEL, EPRÉVEL, VASTAGHÉJÚ EHETETLEN PARADICSOMJÁVAL EGYÜTT !!! MÁR NEM SZEREWTNEK A MAGYAR EMBEREK ILYEN GYÜMÖLCSÖKET ENNI !!! A RÉGIEK SOKKAL JOBBAN VOLTAK !!! A SZŐLŐK IS SOKKAL JOBBAN VOLTAK !!! BAZDMEG A KAPITALIZMUSODAT ORBÁNKA TE IS !!!!!

Nagy bajban van a magyar dinnye
-ef-
2019.08.31. 07:39 Módosítva: 2019.08.31. 07:45
Kapcsolódó
Bejött a gazdák tiltakozása, mostantól drágább a dinnye a Lidlben
Bejött a gazdák tiltakozása, mostantól drágább a dinnye a Lidlben

Egyik napról a másikra 20 százalékkal emelték az árat.

Jól kezdődött itthon a dinnyeszezon, de július második felében a termesztők az exportpiacokra nehezebben tudták eljuttatni az árut, mint az előző években – tudta meg a Magyar Nemzet Göcző Mátyástól, a Magyar Dinnyetermelők Egyesületének társelnökétől. Szerinte a hazai túlkínálat (amelynek kapcsán a dinnyések a Lidl-t hibáztatták a túl alacsony árért) is azért alakult ki, mert beragadt a máskor külföldre vitt dinnyemennyiség a magyar piacra, pedig a termés nem is volt túl nagy.

kvadrillio 2019.08.31. 14:44:31

ÉN MÉG OLYAN ÉDES CSÁNYI DIN NYÉT NEM ETTEM MINT A SZOCIALIZMUSBAN VÓÓÓÓTTTT ! :)())))

DE BE KELLETT HOZNI, ÚJÍTANI EZEKET A FASZ DINNYÉKET, AMIT KESERŰ SZÁJÍZZEL RÁGCSÁL EGY MÁSODPERCIG AZ EMBERKE, AZTÁN KIKÖPI A FASZBAHHH !

kvadrillio 2019.08.31. 14:48:01

HELYES A DÖRGÉS PÁLINKÁS PAPA !!! :)))
EZT A RENDSZART, AMI JELENLEG VAN, NINCS OLYAN MAGYAR EMBERKE, AKI SZERETNÉ !
BÁRMIT IS PAMPOGNAK EGYESEK ! :o)))

Pálinkás József: Az értelmiség hallgat
FT
FT
követés
2019.08.31. 14:17

"Az értelmiségre vár, hogy megszólaljon, mint ahogy ez történt a rendszerváltás idején is" - mondta Pálinkás József a Hirklikk.hu-nak adott interjújában. Az MTA korábbi elnöke, és az első Orbán-kormány oktatási minisztere úgy véli, hogy "amíg a gazdaság a jelenlegi módon teljesít, addig, noha látják a visszásságokat az emberek, nem érzékelik a bajt", de "amikor már azt érzékeli a saját életén, hogy nem kap megfelelő gyógyítást, ha beteg, az oktatásban is maga tapasztalja meg a bajokat, megrendül a gazdasági helyzete, ráeszmél majd a társadalom végletes szétszakítottságára is".
Pálinkás József
Pálinkás József
Fotó: Huszti István / Index

Pálinkás szerint "a szélesebb értelemben vett értelmiségtől várható, hogy úgy fejtse ki a véleményét, hogy azt a választópolgár is és a hatalom is megértse". Arra a kérdésre, hogy ő miért nem fogalmazott meg nyilvánosan kritikákat, amikor még pozícióban volt (2018-ig vezette a Nemzeti Kutatási és Innovációs Hivatalt) azt mondta, hogy szabálykövető ember, "egy kormányhivatal vezetőjeként nem nyilváníthattam véleményt, pláne olyan területekről, amelyek nem tartoztak hozzám, főként nem pártpolitikai, ideológiai kérdésekről". "Miután ez a kötelezettségem megszűnt, részt veszek a közéleti és politikai vitákban, hallatom a hangom" - tette hozzá.

Pálinkás úgy látja, hogy Orbán Viktor és a NER mögött nincs akkora támogatottság, hogy negyven évig fennmaradjon, ilyen erős egyszemélyi döntési rendszer pedig nem volt még a modern magyar történelemben, vagyis azt állítja, hogy Orbán személyes hatalma túltesz Horthy Miklósén és Kádár Jánosén is. "Vannak ugyan olyanok, akik összehasonlítják a mostani kurzust a'89 előttivel, de ennyire centralizált az a rendszer sem volt".

A politikus-akadémikus úgy látja, hogy elment a Fidesz mögül a szakértői gárda jelentős része, ez pedig súlyos veszteség.

A szakemberek tudása szükséges volna a jó kormányzáshoz, ahhoz, hogy működjön a közigazgatás, az oktatás, az egészségügy. Nekik lenne a feladatuk, hogy a szakterületükről a lehető legtöbbet lehessen kihozni. Sajnos nagyon nem ebbe az irányba megyünk, sokkal inkább afelé, hogy miként lehet a legnagyobb egyéni hasznot húzni például egy fontos beruházás esetén is

- jelentette ki Pálinkás.

kvadrillio 2019.08.31. 14:49:32

@kvadrillio: jahhhh....és ahhoz, hogy ez MÉGIS FENNMARADJON MÉG, ........NAGGGGYON-NAGGGGGYON.....SOK RAKÉTA KÖLLLLENE MAJDAN !!!!!!!!....KOMOLYAN MONDOM.

kvadrillio 2019.08.31. 14:52:33

ORBÁN NEM TUDJA..., MERT NBEM..........TUDJA !!! RENGETEG AZ ELÉGEDETLEN EMBER, ÉS EGYRE TÖBB LESZ !!!DUNÁT LEHET REKESZTENI VELÜK ! ÉS ELJÖN AZ IDŐ, AMIKOR MINDENRE........., MINDENRE KÉPESEK LESZNEK !...OCCT.

midnight coder 2019.08.31. 15:01:58

@kvadrillio: Mondjuk a szabolcsi almát csak az oroszoknak lehetett eladni, illetve itthon léalma volt belõle. A régi magyar dinnye tök jó volt ha jó volt, csak nagyon gyakran nem volt az. A csíkos ami újabb szintén nem rossz, és sokkal kevesebb közte a tök. Ami pedig Orbán rendszerét illeti, az átlagpolgár sokkal jobban él mint 2010-ben, ergo ebbõl forradalom max. pár szoci nyugdíjas nedves álmaiban lesz, már ha van még nekik ilyen. Amúgy meg nem tudom mi a fasznak kell szarrá offolni minden rohadt topicot, ráadásul csupa nagybetûvel. Ok, tudjuk hogy te nem ismered a kicsiket, de azért megtanulhatnád némelyiket.

Leylandi 2019.08.31. 15:06:29

@midnight coder: "amit a 20 fõs törzs megcsinál pár száz négyzetméteren az pár évtized alatt regenerálódik"

Pontosan. Valójában csak egyetlenegy probléma van az emberiséggel: extrém módon túlszaporodik. Minden más csak ennek a következménye.
A festékgyár kibocsátása sem baj, ha ezer van belőle a világon. Ha százmillió, akkor már igen.
Dehát tanult mindenki biológiát, ugye? Felfutó, majd túlszaporodó faj, ami feléli életterét, és összeomlik. Miért ne ez várna ránk is, mint a dínókra? Mert a csőcselék, a plebs, a köznép vagy állampolgár, válasszon ki-ki beállítottsága szerint, azt hiszi, ő a kivétel, rá a természeti törvények nem vonatkoznak? Dehogynem! Majd meglátjátok...

Leylandi 2019.08.31. 15:08:58

@kvadrillio: occt akkor jöhet megint a te gazdád, mi?
Az egyik így szívatja a magyar népet, a másik meg úgy. De valahogy úgy hozta a történelem, hogy mi mindig a f.sz rossz oldalára kerültünk :-(

Leylandi 2019.08.31. 15:19:30

Jé, azt olvasom a blogismertetőben, hogy a blogger erre keresi a választ: "Mitől lesz gazdaságunk, társadalmunk, létezésünk fenntartható?"
Persze, a végtelen szaporodás, növekedés véges erőforrások között... hát... remélem, nem közgazdász a szakmája, mert akkor hallott volna a közlegelők tragédiájáról, meg arról is, hogy a mohó algoritmusnak valójában soha nem volt, nincs és nem is lesz megoldása, illetve az a megoldás, hogy nincs megoldás. Jön a fal, mi meg még rágyorsítunk, ennyire telik. B.szki, még azt a büdös bagót se képes az ember letenni, pedig rá van írva (gy.k.), hogy tüdőrákban fogsz meghalni, te barom.

erkölcsi hulla 2019.08.31. 15:36:58

@midnight coder: Nem baj ha nem akarnak pènzt, ettol meg kivegeznem mindet. Gyujtogassa a cigany apja faszat.

mikocami 2019.08.31. 15:40:22

Ez az egész világrendszer úgy egy nagy hazugság,ahogy van.

Leylandi 2019.08.31. 15:53:39

@erkölcsi hulla: az a nagy probléma, hogy a világ egy kanyi vasat nem fizet azért, mert a brazilok tisztítják a világ levegőjét, meg védik a világ klímáját. De mégis, hogy képzeli ezt mindenki? A brazil ember mondjon le természeti erőforrásairól, megélhetéséről, hogy az usákok meg a németek mégtöbbet röpködhessenek vakációzni Óceániától Japánig??? Hogy méginkább telenyüzsöghessék Velencét és más világörökségeket, hogy mégtöbbet tudjanak pazarolni? Nem gondoljátok, hogy a brazil jogosan mondja erre azt, hogy megak.vaannyát?
Majd aki fizet nekik, annak joga lesz beleugatni az országuk belügyeibe.. Addig javaslom a saját braziljaink háza előtt tiltakozni, mikor a kábelt égetik. Az legalább annyit árt, ráadásul a mi portánk, belügy. Nem mindig a más dolgával kéne törődni.

Emmett Brown 2019.08.31. 16:01:44

Végre a magyar médiába is eljutott a hír, hogy Amazónia ég és nem az Amazonas áll lángokban.

Továbbá Amazónia csak egy része a Dél-Amerikai dzsungeleknek, Paraguay és Argentína nem tartozik hozzá.

enrikokaruszo 2019.08.31. 17:48:54

sok álmodó tekintetű vegán azt a szóját eszi amit az erdők helyén termelnek, aztán okoskodik a neten

midnight coder 2019.08.31. 17:57:01

@Leylandi: "az a nagy probléma, hogy a világ egy kanyi vasat nem fizet azért, mert a brazilok tisztítják a világ levegőjét, meg védik a világ klímáját"

Igazából nem tisztítanak semmit. És leginkább magukkal basznak ki, mert most van egy őserdőjük, 30 év múlva pedig ugyanott lesz egy sivatagjuk.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.31. 18:02:42

A háttérhatalom akciózik, semmi különös. A kisember ásít.

midnight coder 2019.08.31. 18:04:59

@Leylandi: "Persze, a végtelen szaporodás, növekedés véges erőforrások között..."

A végtelen szaporodás valóban probléma, de ezt szerintem elõbb-utóbb meg fogja oldani az emberiség Afrika szögesdróttal körbekerítésével, ott pedig a négerek szépen megehetik a szaporulatot.

A növekedés pedig nem ilyen egyszerû. Nem csak úgy lehet növekedni, hogy fizikailag nagyobb terméket veszel amiben több az anyag.

Emmett Brown 2019.08.31. 18:17:27

@MAXVAL bircaman közíró: pedig ők fognak rábaszni, nem az elit.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.08.31. 18:28:05

@Anyád a baráthal:

"A sötétzöldek hülyesége határtalan."

Ez igaz, ám már a sötétzöldek színre lépése előtt is "köztudott" volt, hogy az esőerdők a Föld tüdeje.

Ez a poszt már a sokadik, amely cáfolja ezt a hülyeséget, jómagam is több kommentemben már régóta cáfolom. Ennek ellenére nem ért újra meg újra megismételni: az esőerdők hozzájárulása a légkör oxigénjéhez gyakorlatilag NULLA. Ennek elsődleges oka az, hogy a vékony humuszréteg miatt nem tud felhalmozódni és konzerválódni az elhalt biomassza, ezért az elhalt növényzet által lekötött szén a mindenféle mikroorganizmusok hatására felszabadul és CO2 formájában visszajut a légkörbe.

A humuszréteg vékonyságának pedig két oka van. Az egyik az, hogy a talajszintig igen kevés fény jut el, vagyis ott igen gyér a növényzet, a másik pedig az, hogy ezzel szemben a mikroorganizmusok igen gyorsan lebontják az elhalt biomasszát, ezért sem tud vastag humuszréteg kialakulni.

Emmett Brown 2019.08.31. 18:30:53

@MAXVAL bircaman közíró: mindig ez a helyzet. Van pár baromarcú, akik hergelik a népet, hogy ami aktuálisan van, az nem jó, bezzeg ők tudják a tutit, és ha őket követik/támogatják/meghalnak értük akkor majd eljön az igazi Kánaán. Aztán vagy elpicsázza őket a hatalom és annyi, vagy amikor esetleg ők kenik el a hatalom száját, akkor a díszfasz népvezérek (populisták) egyből felveszik a hatalom allűrjeit és hozzáállását, ami ellen addig papíron küzdöttek. A mezei átlagpolgár meg ugyanott van, mint addig, nem ritkán még szarabb helyzetben.
Demostaztánbizonyisten nem így lesz. Hát persze, most is az a "háttérhatalom" fő baja, hogy a "kisember" számára elérhető lesz a bélszín :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.08.31. 18:31:16

Ez egyben azt is jelenti, hogy a mezőgazdaságilag hasznosítható területszerzés céljából végzett erdőirtásnak nincs túl sok haszna, hiszen az így nyert termőföld minősége igen gyatra.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.08.31. 18:34:48

@midnight coder:

"elõbb-utóbb meg fogja oldani az emberiség Afrika szögesdróttal körbekerítésével"

Sajnos erősen kétlem, hogy ez be fog következni. A jelenlegi migrációs tendenciák folytatódása esetén a négerek - és a muszlimok - olyan erős politikai befolyást fognak szerezni Európában, hogy nem lesz meg a kellő politikai erő az Afrikából érkező migráció megállítására. Hiszen az EU ma is inkább ösztönzi, semmint gátolja.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.08.31. 18:36:25

@midnight coder:

"30 év múlva pedig ugyanott lesz egy sivatagjuk"

De a sivatagot legalább teletelepíthetik napelemekkel. :DD

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.31. 18:37:37

@Emmett Brown:

A kisembernek sose lehet jó, amikor az elit diktál saját érdekeit követve. A liberális demokrácia kb. az ógörög oligarchia rendszere.

Emmett Brown 2019.08.31. 18:44:26

@MAXVAL bircaman közíró: mindig van egy elit akik diktálnak. a mostanában divatos populista vonalnak nem a rendszerrel van a baja, hanem hogy nem ők vannak a csúcson.

Ezt is sokan beszopják, pont ugyanúgy mint ahogyan a történelem során megannyi más "rendszerváltó" mantrát eleink bevettek.

Emmett Brown 2019.08.31. 18:55:05

@MAXVAL bircaman közíró: mindig és mindenhol ugyanazon az alapon működik, a saját érdekeik érvényesítése a cél.

Brazíliában például a helyi hatalomközeli oligarchák profitálnak az erdőirtásből, nem a nép. Nálunk is ez a réteg a kedvezményezett, csak nem az erdőirtásban van a lóvé, hanem más ágazatokban.

Leylandi 2019.08.31. 19:01:19

@midnight coder: "Igazából nem tisztítanak semmit. És leginkább magukkal basznak ki"

De, azonfelül, hogy mérséklik a szél hatását, tárolják a napenergiát, és ebből az indián levest tud főzni, megkötik a port, azt is, ami tüdőrákot okoz (dízelkorom, amit a 20 éves audid ereget, meg amit a hajó, a Kínából rendelt egydolláros szarodat hozva). Persze, mind hülye, aki a városlakók közül is nem az aszfaltot szereti, hanem parkért könyörög, mert a fa nem tisztít és enyhít, bezzeg ha a kamaz locsolóautó enged ki 45 fokos melegben a nagykörúton 10 köbm vizet (és a kipufogón 100 l dízelt), az ad enyhülést a lakónak! Jól föltalálta ezt a komenizmus... Anyám, a mai helyzetben van még ember, aki azt állítja, a fák a levegőminőségre nem hasznosak??? Úgy értem, a bolondokon meg az iparlobbin kívül.
Ja, te az iparlobbitól kapod a teszkóveljús parizerrevalót. Nincs ezzel gond, azt az agitprop-munkát is meg kell csinálni valakinek, nyugodj meg, ha nem te jelentkeztél volna, lett volna más. Amíg az ipar fizet érte, lószar is van.
És nem, nemcsak magukkal. A levegő nem áll meg Brazília határain, ahogy Euróba határain se. Persze azt csinálnak, amit akarnak, amíg a gazdád beléd öli azt a pénzt, amit nekik kéne azért fizetnie, hogy az erdőt ne vágják ki. Merthogy az a pénz az elmaradt haszonért megilletné őket. Amíg az erdeikért senki nem fizet, addig ne is ugasson bele a dolgukba senki. Nálunk nemhogy erdőt, de kábelt égetnek, és azért se tüntizik senki, se itthon, se Európában. Jóvanazúgy, valamibe bele kell dögleni. Na ez is mutatja, hogy az egész Brazília-ellenes hiszti csak politikai manipuláció, messze nem az a legnagyobb baj a földön, hanem a fogyasztói társadalom, a "fejlett" (értsd kuuuvahatékonyan pazarolni képes) világ ökológiai lábnyoma, és a "fejlődő" (hamarosan szintén elhízni készülő és kuuuvahatékonyan pazarló, de ráadásul még iszonyat környezetszennyező is) világ túlszaporodása. Hamarosan elfogy a tiszta víz, a tiszta termőtalaj, a ritkaföldfémek, a réz és egyéb ipari nyersanyag, az ózon, lesz olyan megdöglött mezőgazdálkodás, mint Szíriában, aszt jönnek a bandaháborúk, ahol az erősebb 10 százalék életben marad. Egyelőre. Azok is végtagsérülten, fél állkapoccsal, fél szemmel és fél herével, mert a háború nem díszbalett.
Sokan azt hiszik, hogy ez az aranyélet, ami most van, örökké tart, pedig a valóság az, hogy embernek lenni k.va szar, éhező, kegyetlenül öldöklő és kínok közt telő élet volt mindig is, és a 2. világháború vége után eltelt 75, meg még előttünk levő 10-20 évet kivéve mindig is az lesz! Ilyen az ember, ahogy ilyen kegyetlen egyébként az állatvilág is. A természet törvénye, miszerint mindig az erősebb kutya b.szik, örök.

CSOKKI MÁLNA 2019.08.31. 19:01:52

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Én nem vagyok ennyire borúlátó. 3-4 éve napi több ezer feketét hajóztak be Olaszországba. Mostanában pedig már arról ment a vita, hogy Caroline Racketéhez hasonló kretének néhány naponta 100-200-at akarnak benyomni. Most ugyan Salvinitől egy időre megszabadulnak, de ezzel csak azt érik el, hogy 1-2 év múlva még nagyobbat nyer, mint most nyert volna, és tiszta egypárti antimigrációs kormánya lehet Olaszországnak..

Leylandi 2019.08.31. 19:17:19

@MAXVAL bircaman közíró: "Mire? A liberalizmus bukására?"

Birca, nelégy hülye mán!!!
Ma a Földön NINCS liberalizmus! SEHOL! Csak magukat liberálisnak hazudó anarchisták vannak!

Nyilván tudod a különbséget: a liberális csakis addig megy, amíg nem árt a másiknak, az anarchista meg - most mindegy, hogy milyen kisebbségnek hazudva magát, annak hátára kapaszkodva és ürügyén - ameddig akar. Vagy egyszerűen csak mert eszméletlen vagyonokat halmozott fel, eddig soha nem látott vagyoni különbségeket okozva hazudja nagyon adakozónak és liberálisnak magát, mert kizsákmányolt ugyan az ájfongyárban többmillió kínai bérrabszolga-gyereket, de cserébe örökbefogadott egy szír csecsemőt.
Mégegyszer: NINCS LIBERÁLIS (emberbarát) RENDSZER ma a Földön. Ami annak hazudja magát, az nem az! Hanem mind baloldali (kommunista) illetve felforgató-anarchista (femináci, futballhuligán, állatvédő és klímafasiszta), vagy jobboldali liberál-anarchista politikus meg gazdag iparos-bankár-tőzsdespekuláns és annak sötétzöld hülyegyereke, és/vagy annak érdekközössége, holdudvara, szolgái. Ezek "a" liberalisták a mai világban. A világ legnagyobb átverésének vagyunk épp tanúi.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.31. 19:32:33

@Leylandi:

Ez ugyanaz a marhaság mint az hogy sose volt kommunizmus mert Lenin, Sztálin, Che, Mao, stb. nem volt igazi kommunista.

Leylandi 2019.08.31. 19:34:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A humuszréteg vékonyságának pedig két oka van. Az egyik az, hogy a talajszintig igen kevés fény jut el, vagyis ott igen gyér a növényzet"

Ez sakálmindegy. Ha azt hiszed, hogy 30-40 méter magasan az ott igen buján tenyésző vegetáció elhalt része nem esik le az amúgy valóban kevés fényű talajig, hanem ottmarad lebegve a levegőben, akkor még gondolkodj a gravitáción és/vagy forgass szakkönyveket... :-) Értem én, hogy ma már mindenki biológusnak hiszi magát és marékszám írja a cikkeket, a laikus átlagpolgár meg benyal mindent, de ez nem jó. Járjatok utána alaposabban!

"a másik pedig az, hogy ezzel szemben a mikroorganizmusok igen gyorsan lebontják az elhalt biomasszát, ezért sem tud vastag humuszréteg kialakulni."

Na EZ A VALÓDI OK! Mert a szibériai és kanadai erdőkben a hideg miatt a fák ugyan építenek-fotoszintetizálnak, ellenben a lebontó organizmusok nem élnek meg, így vastag tőzeg, humuszréteg, vagyis sok szén(dioxid) tud kivonódni-felhalmozódni. Az egyenlítői őserdőkben viszont vígan működnek azok is, így az építés-lebontás egyensúlyba kerül. A brazil őserdő nemsok oxigéntöbblettel bír, hanem más haszna van, mégpedig a klímára nézve. Kiirtják, aszt meleg lesz itt hamarosan, kuuuvameleg, amiatt sok sivatag, amiatt sok éhezés, azt meg már tudjátok, a nagyszerű emberi faj hogy szokta megoldani. Gyengébbek kedvéért: MINDIG ugyanúgy. Csak egyre fejlettebb fegyverekkel.

midnight coder 2019.08.31. 19:56:26

@Leylandi: Valamennyi CO2-t megkötnek, és igen, az felszabadul, de attól tartok hogy az emberiségnek messze nem ez a legnagyobb problémája. Az pedig, hogy megkötik a szálló port max. a brazilok szempontjából érdekes, az innen szálló port a brazil erdõ egész biztosan nem köti meg.

Amúgy nincs dízeles kocsim (benzines van), alapvetõen azt tartom, hogy a dízelnek a földeken van a helye traktorokban, és nem a városban. Ugyanakkor a dízelautók elterjedését is a derék zöldeknek kószönhetjük, akik anno itt az EU-ban úgy gondolták, hogy az hogy a városlakók tüdõrákot kapnak, az kevésbé gond mint a globális felmelegedés.

A brazil erdõkbõl jövõ CO2-nél sokkal nagyobb gáz Pl. ami a kiolvadó tajgákról szabadul fel. Ezt az egész folyamatot úgy lehetne kezelni, ha az emberiség aktívan elkezdené szabályozni a bolygó légkörét, mert hogy ez a 2050-ig nullára csökkentjük a CO2 kibocsájtást egyrészt egész biztosan nem tartható, másrészt ha tartható lenne akkor sem oldaná meg a problémákat. De ha valaki megpróbálkozna ezzel, a zöldek lennének az elsõk akik ez ellen tiltakoznak. Ezért gondolom, hogy ebben a témában (ahogy általában a bolygó környezeti állapotával kapcsolatban) a zöldek inkább probléma mint megoldás.

Ezzel együtt nem azt mondtam, hogy a fák a levegõ minõségre nem hasznosak, hanem azt, hogy a brazil õserdõ nem termel oxigént, ergo nem a Föld tüdeje. És azt is mondtam, hogy az õserdõ kivágása faszság a brazilok részérõl.

midnight coder 2019.08.31. 19:59:13

@Leylandi: "Sokan azt hiszik, hogy ez az aranyélet, ami most van, örökké tart, pedig a valóság az, hogy embernek lenni k.va szar, éhező, kegyetlenül öldöklő és kínok közt telő élet volt mindig is, és a 2. világháború vége után eltelt 75, meg még előttünk levő 10-20 évet kivéve mindig is az lesz! "

Attól függ kinek. Afrikai néger harmincadik gyerekének lenni ma is szar, patríciusnak lenni pedig a rómaiak idején is jó volt.

Leylandi 2019.08.31. 20:02:33

@MAXVAL bircaman közíró: Melyik mai rendszer liberális, ahol kisembernek is szinte ugyanolyan jó lenni, nemcsak Rockefellereknek, politikusoknak meg Billgétszeknek? Ahol utóbbiak nem az előbbiek vérét szívva, átverve, kizsákmányolva tettek szert milliárdos vagyoni különbségekre, mert különben nem lehetne milliárdszor nagyobb vagyonuk.. mert nincs szuperember, aki milliárdszor több hasznára lenne a világnak, mint a többi.
Egyet mondj...

De ne az usákokat, ahol tízezer dollárért kötik be az ujjadon a karcolást, és abbahagyják a rákos kezelésed, mert elfogyott a biztosításod, de némely emberek vagyona több, mint egy átlagországé bárhol a világban, és ahol ha fekete vagy, tízszer valószínűbb, hogy a rendőrök lelőnek. Ne is Kanadát vagy Németországot (tetszőleges Ny-európai országot is beírhatsz), ahol a szólásszabadságot olyan mértékben nyírták meg, mint Észak-Koreában, hogyha kiírod a fészre, hogy szerinted az egyik (mindegy, melyik) kisebbségi polgártársad (mindegy, hogy tényleg kisebbséghez tartozik, vagy csak annak hazudja magát) márpedig igenis élősködik rajtad, a dolgozó emberen (mindegy, hogy úgy van, vagy csak te hiszed), akkor mire másnap felkelsz, az ismerőseid átmennek az utcán a túloldalra, és nem lesz állásod, barátaid és életed. Mindezt extra toleráns, másságot és más véleményszabadságot tiszteletben tartó rendszernek hazudva, természetesen, mert ha már, akkor merjünk nagyot hazudni....
Hát aki a legfőbb LIBERÁLIS ALAPESZMÉT, a VÉLEMÉNYSZABADSÁGOT (nem is említve már a gondolatnak is a-bűncselekménnyé nyilvánítását) két lábbal tiporja, sőt börtönnel sújtja, az ne mondja magát liberálisnak!
Persze nem azt mondom, hogy az oroszoknál vagy Kínában liberalizmus van. De ők legalább nem is propagandáznak ezen.

Ma, a XXI. században már sehol se maradt liberalizmus, sehol nem átlagpolgár-párti az uralkodó rend. Csak vannak, akik hazudnak erről, és vannak, akik beismerik. Persze ezt az értelmesebb ember belátja és beleegyezik-beletörődik, csak a hülyéket lehet még etetni.

Leylandi 2019.08.31. 20:05:05

@midnight coder: "Afrikai néger harmincadik gyerekének lenni ma is szar, patríciusnak lenni pedig a rómaiak idején is jó volt."

Igaz.
Aki majd a háborúkat finanszírozza, annak általában utána is jó lesz. Sőt, azon gazdagszik meg igazán...
De én általában az átlagemberben gondolkodom.

Leylandi 2019.08.31. 20:18:18

@midnight coder: "A brazil erdõkbõl jövõ CO2-nél sokkal nagyobb gáz Pl. ami a kiolvadó tajgákról szabadul fel."
"nullára csökkentjük a CO2 kibocsájtást egyrészt egész biztosan nem tartható, másrészt ha tartható lenne akkor sem oldaná meg a problémákat."
"a zöldek inkább probléma mint megoldás"

Ezekkel abszolút egyetértek!

"a brazil õserdõ nem termel oxigént, ergo nem a Föld tüdeje."

Izé... a tüdő SOSE termel oxigént... csak csendben mondom, mielőtt meglincselnek... persze hát a dolgokat a plebsnek csak primitíven hangzatos jelszavakkal lehet eladni, evvan. Az 5 szónál bonyolultabb jelmondatokat nem képesek felfogni.

"És azt is mondtam, hogy az õserdõ kivágása faszság a brazilok részérõl."

Az. De éppoly faszság (csak még jogtalan is, egy ország belügyeibe avatkozva), hogy a világ többi része a saját háza előtt söprögetés (túlszaporodás, túlfogyasztás, környezetszennyező technológiák, közlekedés autóval a WC-re is, Kínából olajmocsokkal üzemelő teherhajón fölösleges faszságok-kütyük szállíttatása unatkozó, dologtalanul ráérő embereknek) helyett most nekiesett a braziloknak. És mint ilyeténképpen logikátlan, gyanús is, politikailag. Valakinek ez érdeke, a többi csak spekuláció, mert hogy kinek és miért, sose fogjuk kitalálni. Az utolsó, a tőkéről igazán kitálaló és nagy pénzeket leleplező embert valami Kennedynek hívták. A többit tudjuk.

Szabványok 2019.08.31. 20:57:59

Sem az őserdő, sem a puszta nem nyel el CO2-t, nem termel O2.
Hiszen ha több CO2-t nyelne el, mint amennyit saját maga termel, akkor valahová el kéne tennie az a sok-sok C-t.
Amíg növekszik a tömege, addig el is teszi szénhidrát (cellulóz) formájában és kibocsájtja az O2-t.
Amikor már beállt az egyensúly (a fák nem nőnek az égig, kidőlnek és elrohadnak), akkor zéró a CO2 elnyelés és így zéró az O2 kibocsájtás. (Ez az anyagmegmaradás nagy varázslata.)
Ahhoz, hogy O2-ttermeljen, el kéne ásni a jelenlegi erdőt, hogy 50M év alatt szén legyen belőle és fölé ültetni egy új erdőt, akkor amíg annak növekszik a tömege, ismét CO2-t nyel el, O2-t bocsájt ki.

Az viszont igaz, hogy a mostani égetés során a 100M(?) évvel ezelőtt elnyelt CO2-t kibocsájtásra kerül, és az akkor kibocsájtott O2 felhasználásra. Hogy ez mennyi? Ki kéne számolni egy erdőmérnöknek, hány m3 fa égett el. De ez egyszeri kibocsájtás. Amint elalszik a tűz már nincs CO2 emisszió O2 elnyelés, pontosan olyan nullszaldós a rendszer, mint 100 éve volt.
Tehát a Föld tüdeje egy hülye kifejezés. Max. annyit lehet mondani, hogy a Föld szénraktára. Volt.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.08.31. 21:11:26

Az idióta Hont András is beszállt a ringbe. A valóság az, hogy az Amazonas őserdeinek oxigéntermelése bizony csekély. Ettől persze még nem jó felgyújtani az őserdőt, mert bioszféra meg mikroklíma. De egyszerűen hihetetlen, hogy micsoda idióta embereket fizetnek az újságokban azért, hogy idiótaságokat írjanak. És Hont András még cenzúráz is, ekkora demokrata ez a faszkalap, seggfej, senkiházi fasz!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.08.31. 21:13:43

@Anyád a baráthal: "ha így lenne, akkor ott magasabb lenne az oxigén szintje és távolodva csökkenne. (Ez persze nem igaz)"

leszimuláltad a diffegyenletrendszert végeselem módszerrel megfelelő közelítésben MATLAbban?! kimérted? a faszt. csak idióta vagy.

Sean MacTíre 2019.08.31. 21:13:59

@MAXVAL bircaman közíró: igen. A liberalizmus a kisembernek jo. Te az elit gazdaidat szolgalod.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.08.31. 21:15:12

@midnight coder: "Ha nem így lenne, akkor vastag szénrétegnek kellene lennie az õserdõ alatt."

ne túlozzunk, egy kevés azért van. tudod, a kőolaj meg a szén ilyenből lesz. de hát te ehhez hülye vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.08.31. 21:18:51

@Gyorgy007: a Kósa egy egészen más baromságot mondott. ő tényleg original magyar Fidióta.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.08.31. 21:20:41

@flydomi: "oxigent nem allit elo,de nagy mennyisegu co2-t kot meg"

az nem lehet. ez a két folyamat ugyanaz a folyamat. ha az őserdő nem állít elő oxigént, nem köt le CO2-t, ha leköt CO2-t, akkor állít elő oxigént. mert az őserdő a CO2-t máshogy nem tudja lekötni, csak fotoszintézissel, ami oxigént termel.

ha nem látod át a dolgokat, akkor kuss, idióta selejt!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.08.31. 21:21:41

@midnight coder: az nem lehet. ez a két folyamat ugyanaz a folyamat. ha az őserdő nem állít elő oxigént, nem köt le CO2-t, ha leköt CO2-t, akkor állít elő oxigént. mert az őserdő a CO2-t máshogy nem tudja lekötni, csak fotoszintézissel, ami oxigént termel.

ha nem látod át a dolgokat, akkor kuss, idióta selejt!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.08.31. 21:24:59

@steery: nem fulladunk bele a CO2-be. mármint a szabad levegőn. idióta vagy. a CO2 a szervezetnek semleges. ha van O2, akkor nem fulladunk meg.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.08.31. 21:27:15

@midnight coder: amit leírtál, Orbánra szépen igaz. a zöld-fóbiád viszont röhejes betegség.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.08.31. 21:28:48

@midnight coder: nem, Orbán azért lop, mert egy tolvaly geci, nem az ellenzék miatt lop. elmebeteg vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.08.31. 21:29:21

@midnight coder: nem, Orbán azért lop, mert egy tolvaj geci, nem az ellenzék miatt lop. elmebeteg vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.08.31. 21:30:31

@midnight coder: jelenleg a NER embertípus van, aki keresztény, és minimum 3 gyereket szül. ez a jelenlegi diktatúra "szocialista embertípusa", te elmebeteg barom!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.08.31. 21:33:22

@Leylandi: " Valójában csak egyetlenegy probléma van az emberiséggel: extrém módon túlszaporodik. "

ergo Orbán egy idióta (a sok közül) a családtámogatásával.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.08.31. 21:35:27

@MAXVAL bircaman közíró: te nem ásítasz, hanem áll az agyad. elmebeteg vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.08.31. 21:36:20

@midnight coder: téged kéne körbekeríteni, és főbe lőni, annyival is kevesebb a CO2 termelés!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.08.31. 21:38:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: én remélem, hogy téged körbekerítenek és főbe lőnek. csak a CO2 kibocsátás csökkentése érdekében. amúgy is káros vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.08.31. 21:39:35

@MAXVAL bircaman közíró: "A kisembernek sose lehet jó, amikor az elit diktál saját érdekeit követve. "

leginkább, ha O1G az.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.08.31. 21:44:57

@midnight coder: "a 2050-ig nullára csökkentjük a CO2 kibocsájtást egyrészt egész biztosan nem tartható, másrészt ha tartható lenne akkor sem oldaná meg a problémákat. "

mint mondtam, elmebeteg vagy. teljesen sima logikailag önellentmondó tiszta zagyvaságot hánysz ide.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.08.31. 21:45:51

@midnight coder: "a 2050-ig nullára csökkentjük a CO2 kibocsájtást egyrészt egész biztosan nem tartható, másrészt ha tartható lenne akkor sem oldaná meg a problémákat. De ha valaki megpróbálkozna ezzel, a zöldek lennének az elsõk akik ez ellen tiltakoznak."

mint mondtam, elmebeteg vagy. teljesen sima logikailag önellentmondó tiszta zagyvaságot hánysz ide.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.08.31. 21:48:21

@midnight coder: "patríciusnak lenni pedig a rómaiak idején is jó volt. "

a patríciust elvitte az első vakbélgyulladás, ma meg senkit nem visz el. idióta elmebeteg vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.08.31. 21:50:20

@Szabványok: a fék egy kis része föld alá kerül, abból lesz a szén és a kőolaj. ha nem figyeltél oda az iskolában, akkor ne reklámozd, hogy idióta vagy!

Leylandi 2019.08.31. 21:55:59

@math0: "ne túlozzunk, egy kevés azért van. tudod, a kőolaj meg a szén ilyenből lesz."

Ostoba.
A szénmezők még azokban a korokban keletkeztek, amikor nem éltek lebontó baktériumok a trópusokon. Ma már vannak ott, ezért nincs felhalmozás. Minek okoskodik itt már minden... Anyám, itt már mindenkit billentyűközelbe engednek?
index.hu/tudomany/til/2018/12/26/bakteriumok_allitottak_le_a_koszen_keletkezeset/

"valamennyi azért van. "

Ostoba. Évről évre semmit nem változik a humusz vastagsága. Épp annyi van, amennyi a lehullás-lebontás közti állapotban van. Annyi, hogy pár évnyi mezőgazdálkodás totál kimeríti a talajt, ezért rablógazdálkodás az egész.

"hasból hazudni nem kéne! te is buzi vagy."

Júúúj, Bugyimuci, itt tegezel, otthon a szüleidnek meg még be se mutattál :-o

""csak nem az oxigén-kiesés, hanem a klímaváltozás elősegítése miatt.
ez a kettő speciel kb ugyanaz."

Ostoba. Mért lenne ugyanaz? Ha ennél melegebb lesz a metán meg a túlzott energia-felhasználás miatt, attól még simán sikerülhet új találmányokkal-intézkedésekkel az oxigént felnyomni. Nem egymástól függnek, ugyanis a klímaváltozást NEM az oxigén, hanem a metán és a széndioxid okozza. Tudod, az a különbség közöttük, hogy... apropó, gyógyszert bevetted?

"a legnagyobb buzi te vagy."

Nemá, így magadra vetted? Rosszaság...:-) Ne hergelld magad, Mucika, még kiborítod a kakaódat. Na hess tanulni, ne égesd itt magad, a felnőttek beszélgetnek.

Sean MacTíre 2019.08.31. 22:14:33

@math0: ez az a Hont aki felpofozta a Bayert?

Leylandi 2019.08.31. 22:21:14

@Szabványok: "Sem az őserdő, sem a puszta nem nyel el CO2-t"

De. Elnyel, de csak bizonyos helyeken. Olyan őserdőkben, ahol túl hideg van ahhoz, hogy lebomlás legyen.
Az északi fenyőerdők alatt vastag tűlevélszőnyeg, a tajgán pedig vastag tőzeg formájában gyűlt össze az el nem bomló szervesanyag, tehát felhalmozódott. Most, a klímaváltozás eredményeképp ezek is elégnek.
g7.hu/vilag/20190801/eloben-nezzuk-a-klimakatasztrofat-gronland-elolvad-a-tajga-langokban-all/

Ilyen felhalmozódás persze Brazíliában nincsen.
Ezenfelül az is a baj, hogy a hosszú idő alatt felhalmozódott szervesanyag rövid idő alatt kerül vissza a légkörbe, ilyen hamar nem tud cselekedni az oxigénszint egyensúlyát szabályozó fitoplankton (amely mindig felszaporodott, amikor megemelkedett a széndioxidszint, de ez csak évszázadok, és nem hetek alatt tud végbemenni), és ez amúgy nemcsak a tajga, de a száz év alatt felnövő, és egy hét alatt leégő trópusi erdő esetében is igaz.
Az amazonasi őserdő nem járul hozzá oxigénnel a légkörhöz, az biztos, ezt a marhaságot nem kéne a környezet védelmében emlegetni. Ennél sokkal jobb érvek vannak az égetés ellen: a csupasz talaj megnövekedett fényelnyelő képessége, az őserdő párologtatás útján kifejtett légkör-hűtő képességének elvesztése, a por, amely eddig lerakódott a légkörből a levelekre és bemosódott a talajba, most viszont továbbra is a levegőben lebeg, stb. stb.

gigabursch 2019.08.31. 23:00:15

Ki volt az a felelőtlen, aki Brendel Matyikát kiengedte a zártosztályról?

gigabursch 2019.08.31. 23:07:00

@Szabványok:
Két pontosítás.
A fehérje rohad, a cellulóz korhad, az egyéb szénhidrát erjed.

A szén felhalmozódáshoz az kell, hogy csapdába kerüljön, pl pangó vízben nem jut oxigénhez.
Ez mondjuk hazai körülmények között az égerlápok, nádasok világa. Itt tud a talaj kotusodni, majd tőzegesedni.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.08.31. 23:17:00

@MAXVAL bircaman közíró: egy autista elmebeteg vagy, mindenki tudja, elismerted. ne reklámozd a betegséged, hanem maradj kussban, és dolgozz szépen Bulgáriában valami rendes, hasznos dolgot!

Szabványok 2019.08.31. 23:40:00

@math0: A fék nem kerül a föld alá. :-)
A szén tartalmú anyagok kis része kerül föld alá, anaerob körülmények közé. Különösen az Amazonas erdőben. Gondold csak el, ha jelentős mennyiség lenne, akkor pár millió év alatt hatalmas szénbányak lettek volna ott.
De ilyenről nem tudunk.

A kőolaj nem a fából keletkezik.

Még egy megjegyzés : hitelesebb lennél, ha nem egysoros válaszokat köpködnél, egy mondatnyi sértessel. Így csak dühöt, szánalmas váltasz ki, önmagadat értékeled le.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.09.01. 00:02:27

@]{udarauszkasz:

"Ilyen mennyisegu szendioxid ui. kb 200 fokos felszini homersekletet idezne elo a Foldon. (a felszabadulo metannal, es tomentelen vizgozzel egyetemben.)"

Még régebben valaki valamelyik blogban felhívta a figyelmet arra, hogy a CO2 üvegházhatása nem nő akármeddig a koncentrációval. Létezik egy szaturációs pont, ahonnan már a növekvő CO2 koncentráció nem növeli az üvegházhatást.

Az illető linkekkel is alátámasztotta, amit írt, és el kellett fogadnom az állítását, pedig ilyet csak igen alapos megfontolás után teszek. Nagyon sajnálom, hogy már nem emlékszem ezekre a webhelyekre.

Kár, szívesen átolvasnám ezeket az érveket még egyszer, mert most már nem biztos, hogy egyetértenék azzal, hogy egy pont után a CO2 koncentráció növekedése nem növeli az üvegházhatást. Attól ui., hogy az alsóbb légrétegekben bekövetkezik a szaturáció, a felsőbb, ritkább légrétegekben még nem ez a helyzet, vagyis a CO2 koncentráció növekedésével csak annyi történik, hogy egyre magasabbra kerül az a légréteg, amely végül is kisugározza a hőt a világűrbe. Viszont nagyobb magasságban ez kisebb hőmérsékleten történik meg, azaz kevesebb hő sugárzódik ki a világűrbe, tehát nő a felszín hőmérséklete.

Ami önmagában nem is lenne túl jelentős, ám ez egyben a légköri vízpára mennyiségét is növeli, ami már sokkal nagyobb hőmérséklet-emelkedést okoz.

A CO2 koncentráció növekedése persze elősegíti a dúsabb vegetációt, ez valamelyest fékezi a folyamatot.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.09.01. 00:41:19

@math0:

"a CO2 a szervezetnek semleges."

Már megint tátott szájjal szaladsz a faszerdőben, te idióta selejt. A CO2 egyáltalán nem semleges a szervezet számára, már csak azért sem, mert a tüdőben ill. a vérben acidózist okoz.

"ha van O2, akkor nem fulladunk meg."

Nem igaz, megint hülyeséget írsz. A légzést nem a vérben lévő oxigén, hanem a benne lévő CO2 szintje szabályozza. Ha túl kevés a CO2 a vérben, akkor annyira lelassulhat a légzés, hogy akár eszméletvesztés is bekövetkezhet.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.09.01. 00:50:43

@Leylandi:

"még gondolkodj a gravitáción és/vagy forgass szakkönyveket... "

Te meg leszállhatsz a magas lóról, te beképzelt, nagyképű majom. Valóban nem a talajszinti gyenge megvilágítás a fő ok, ám ettől még ez is szerepet játszik. Mások kioktatása helyett néha el is gondolkodhatnál.

]{udarauszkasz 2019.09.01. 05:34:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne: akkor miert van a Venuszon 500 fok? (Melegebb,mint a Merkuron,annak ellenere,hogy a Venuszon a SO3, SO4 aeroszolok miatt alig eri napsugarzas a felszint)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.09.01. 08:58:06

@]{udarauszkasz:

Csodűéom, hogy nem jössz rá magadtól:

1) Eleve közelebb van a Naphoz(108 millió km), ezért egységnyi felületére közel 2-szer annyi energia jut, mint a Földre. Emellett a légköre elég sok CO2-t tartalmaz (>95%), ami azért nem kevés üvegházhatás. Ha pedig eololvastad azt a kommentemet, amelyre reagáltál, akkor láthatod, hogy ma már nem értek egyet azzal, hogy egy adott szint felett a CO2 koncentráció nem növeli a felmelegedést - annak ellenére sem, hogy a már említett kommentelőnek biztos igaza volt abban, hogy egy adott szint felett bekövetkezik a szaturáció. A légkör ui. nem egy egységes, homogén közeg, a világűrbe pedig mindig a legfelső réteg sugározza ki a hőenergiát, függetlenül attól, mi történik lejjebb.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.09.01. 09:24:24

2) "aeroszolok miatt alig eri napsugarzas a felszint"

Nem is szükséges, arra való a hővezetés és a konvekció. Na meg a hősugárzás, hiszen az nemcsak felfelé, hanem lefelé, a felszín felé is működik. :)

3) A légkörnek hatalmas a tömege, ez óriási hőtároló kapacitást jelent, ami kiegyenlítő hatással bír. Az nagy nyomás pedig azzal jár, hogy picit nagyobb lesz a légkör hővezető képessége is, mint lenne azonos összetétel mellett kisebb nyomáson, bár ennek jelentősége csekély, mert fontosabb a konvekció és a hősugárzás.

(Alapszinten, a kinetikus gázelmélet szerint a gázok hővezetése gyakorlatilag független a nyomástól mindaddig, amíg az átlagos szabad úthossz nem válik összemérhető a határoló felületek távolságával. Ez itt a légkörben nem játszik szerepet, az viszont igen, hogy nagyobb nyomáson közelebb kerülnek egymáshoz a molekulák, rövidebb szabad úthossz esetén pedig már igenis számít az, hogy a molekulák nem zérus átmérőjűek. Ahogy nagyobb molekulák esetén szintén eltérés van a számított és tényleges hővezetés között, bár ez a Vénusz esetében szintén nem játszik szerepet.)

Emmett Brown 2019.09.01. 10:00:01

@math0: mióta van ott dszsungel farokmatyi?

Legalább pár tízezer éve, és ennyi idő alatt sem sikerült olyan mennyiségű humuszt termelne, amennyi mérsékelt égövön van. Szóval igenis nem elrugaszkodott dolog kijelenteni, hogy a dzsungel által borított területen a humusz vastagsága alig növekszik.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.01. 10:13:34

@Szabványok:

1) vannak ott szénbányák
2) a Föld éghajlata az elmúlt millió években nem volt stabilan meleg.

te mi a fasznak jössz ide reklámozni, hogy egy retardált elmebeteg vagy?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.01. 10:19:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A CO2 egyáltalán nem semleges a szervezet számára, már csak azért sem, mert a tüdőben ill. a vérben acidózist okoz."

amíg nem tömény CO2 a levegő, és van benne elég O2, addig a szervezet tudja szabályozni, te faszfej! ezért a CO2 mérgezés elég ritka.

elsosegely.hu/cikk.295.szen-dioxid-mergezes

""ha van O2, akkor nem fulladunk meg."

Nem igaz, megint hülyeséget írsz. A légzést nem a vérben lévő oxigén, hanem a benne lévő CO2 szintje szabályozza. Ha túl kevés a CO2 a vérben, akkor annyira lelassulhat a légzés, hogy akár eszméletvesztés is bekövetkezhet. "

logikailag baromság, amit írsz. ha a vérben sok a CO2, és a levegőben van elég O2, akkor a tüdő kicseréli a CO2-t az O2-re, és ez nagyjából független a levegőben lévő CO2-től. a vérben lévő CO2 és a levegőben levő CO2 az nem ugyanaz, te Down-kóros, retardált elmebeteg!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.01. 10:23:19

@Emmett Brown: "Legalább pár tízezer éve"

igazolás sehol.
tízezer év geológiai léptékben nagyon rövid idő.

te minek jössz ide azt reklámozni, hogy retardált elmebeteg vagy?!

Emmett Brown 2019.09.01. 10:28:40

@math0: Az egyetlen ország a kontinensen ahol van érdemi mennyiségű szén, az Kolumbia, és ott sem az őserdőben, de Brazília például kevesebb szenet bányászik mint Magyarország.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.09.01. 10:30:02

@math0:

"amíg nem tömény CO2 a levegő, és van benne elég O2, addig a szervezet tudja szabályozni, te faszfej! ezért a CO2 mérgezés elég ritka."

Faszfejkém, már pár százalék CO2 a levegőben rossz közérzetet, fejfájást, koncentrálási problémákat, a szellemi teljesítmény romlását okozza.

"a vérben lévő CO2 és a levegőben levő CO2 az nem ugyanaz, te Down-kóros, retardált elmebeteg!"

Nem is állítottam ilyet, te vadbarom. Fel tudod fogni a mondatom értelmét? Íme:

"A légzést nem a vérben lévő oxigén, hanem a benne lévő CO2 szintje szabályozza."

Néha nem ártana köpködés helyett megértened azt, amire válaszolsz. :PPP

Emmett Brown 2019.09.01. 10:33:38

@math0: gondoltam nem mondok nagyot, de jelenleg a közmegegyezés 55 millió évre teszi a korát. Ennyi idő alatt nem sikerült masszív humuszt termelnie, azt hiszem ez el is dönti a kérdést.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.01. 10:44:44

@Emmett Brown: aligha. milyen idősek a többi erdők, és mekkora a humusz réteg a különböző erdőkben, egészen pontosan mennyivel lassabb a humusz-képződés a trópusi erőben, mint egy mérsékelt-övi erdőben?

bónusz-kérdés: ha az eső elmossa a humuszt, akkor már meg se termelődött?!

szóval kicsi vagy te ehhez, ne erőlködj!

Emmett Brown 2019.09.01. 11:01:03

@math0: Magyarországon minden erdő jóval fiatalabb (max 2.5 millió év), és itt mégis sokkal jobb a talaj mint az esőerdő alatt. A víz meg nem mossa el, hiszen az erdők MEGKÖTIK a talajt, humuszveszteség (erózió) mindig ott tapasztalható, ahol legyalulják a növényzetet.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.01. 11:03:16

@Emmett Brown: csak bebüfögtél valamit, amit beböfögtél se nem pontos állítások, se nem pontos analízis, igazolva sincsenek, totál nulla. ez nem érvelés, amit itt csinálsz, ez semmi.

Emmett Brown 2019.09.01. 11:12:27

@math0: ha egy mások által összeállított táblázat értelmezéséhez is segg vagy, akkor nincs miről beszélni.

Ez 2006-os egyébként, de a jobb oldali termeléses táblázatban jól látható, hogy Magyarország (itt HUngary néven fut, de a zászló segít) a 25. helyen áll. 9.8 millió tonnával, míg Brazília 27. 5.9 millióval.

A 6200 millió tonnás kolumbiai feketeszéntartalék meg kenterbe veri, sőt még körbe is hugyozza a 10000 millió tonnás brazil lignitet. AHol egyébként összesen van 3szor annyi lignit mint Magyarországon, úgy hogy 90szer akkora az ország. De megint megmondtad a tutit farokmatyi, szép munka volt.

Emmett Brown 2019.09.01. 11:22:58

@math0: az esőerdő talaja sokkal szarabb, mint az mérsékelt égövi erdők talaja. ez egy tény. a dzsungelben egyszerűen túl gyorsan bomlanak le a dolgok, ezért nem képződik belőle humusz. ilyen egyszerű.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.01. 11:28:09

@Emmett Brown: csak úgy demonstratívé:

www.manujungletrips.com/wp-content/uploads/2013/10/RIMG0413.jpg
www.tourcuscomachupicchu.com/amazon-trips-4-days/

az Amazonas és más folyók nyilvánvalóan sok ezer vagy millió, nem tudom pontosan mennyi tonna fát szállítanak az Atlanti Óceánba. ez megkötött CO2, és nem humusz lesz belőle, hanem például, ha lesüllyednek az óceán mélyére, akkor szén. ezt a szént nem bányásszák ki Brazíliában, mert az óceán mélyén van, kisbutus!

szóval az Amazonas őserdei is bizonyára kötnek le valamennyi CO2-t, de nem annyit, mint amennyit a naiv ember esetleg gondolna, mert a sok fából nagyon nagy rész visszabomlik, de nem is nullát. és az ilyen primitív okoskodásoddal, mint a tied, te pontosan olyan naiv barom vagy, mint aki gondolkodás nélkül azt hiszi, hogy ezek az őserdők kötik meg a legtöbb CO2-t. mindkét szélsőség idióta barmokból áll, akik nem gondolkodnak.

steery 2019.09.01. 11:29:16

@math0: Igaz. Én viszont abból indulok ki, hogy az emberiség rendre alulbecsüli a saját károkozásának mértékét. A múlt században még azzal a hazugsággal etettük egymást, hogy a tengerek minden szemetet elnyelnek, nincs gond. Mára kiderült, hogy de, van. Nemrég még azt hazudtuk, hogy nincs globális klímaváltozás, meg felmelegedés, meg nem fog felolvadni a sarkvidék és nem lesz tengerszint emelkedés. Most már úgy tűnik, de, igen. Ezért mondom, hogy most abban az illúzióban ringatjuk magunkat, hogy á, sose lesz olyan sok szén-dioxid a légkörben, meg mindig lesz elég oxigén, meg bla-bla. Csak aztán pár év vagy 10-20 év múlva nehogy kiderüljön, hogy ezt is csúnyán benéztük.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.01. 11:29:48

@Emmett Brown: "az esőerdő talaja sokkal szarabb, mint az mérsékelt égövi erdők talaja. ez egy tény. "

a "szarabb" eleve nem egy objektív állítás, ergo eleve nem tény. konkrétan mennyi? másrészt hol az igazolás?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.01. 11:32:41

@steery: azt kéne felfognod, te idióta, hogy az a CO2 szint, ami az ember légzése szempontjából már gondot okozna, nagyon sok nagyságrenddel felette van annak, ami olyan globális felmelegedést okoz, ami az emberi társadalomnak árt, sőt, még az is előbb van, hogy konkrétan megsülünk, mint az, hogy megfulladunk.

egyszerűen totál nem látod át a dolgokat, és a reális veszélyek helyett irreális idiótaságokon pörögsz.

Emmett Brown 2019.09.01. 11:36:45

@math0: az esőerdő kivágása után a talaj évtizedes távon merül ki. mérsékelt égövön ez nem így van, az Alföldön a kiirtott ligetek helyén most is mezőgazdasági tevékenység folyik, pedig azokat nem mostanában vágták ki.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.01. 11:48:43

@Emmett Brown:

1) az 5.9 millió tonna minden jel szerint lignit nélkül van.

"Brazil produces about 6 million tons of coal per year"

de később:

"The total Brazilian coal production in 2007 was 12,144,564 short tons"

tehát lignittel valószínűleg 12 millió.

en.wikipedia.org/wiki/Coal_mining_in_Brazil

2) a kérdés szempontjából a készletek számítanak, ebben Brazília veri Kolumbiát és Magyarországot.

végül, 10 milliárd tonna lignit az sehogy sem nulla. az érvelésed tehát bukott.

Emmett Brown 2019.09.01. 11:50:11

@math0: nem kellene olyasmit nekem tulajdonítanod, amiről nem írtam semmit. te írtál egy szokásodhoz hű ordenáré kommentet a humuszról, ami baromság volt, ezt javítottam ki. majd a szénbányákról is blöfföltél egyet, majd kiderült hogy csak simán pofán fostad magadat a linkeddel, de azt a vonalat villámgyorsan ejtetted is.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.01. 11:51:08

@Emmett Brown: "az Alföldön a kiirtott ligetek helyén most is mezőgazdasági tevékenység folyik, pedig azokat nem mostanában vágták ki. "

ja, egészen más időjárási körülmények között, egészen más társadalomban, egészen más technológiával, egészen más mezőgazdasági termelés folyik. mű- és természetes trágyázás mellett.

annyira kurvára különböző dolgokat hasonlítasz össze, ebből akarsz konklúziót levonni, te agybeteg?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.01. 11:51:57

@Emmett Brown: idiótaságokat irkálsz, igazolatlan, homályos, zavaros ostobaságokat böfögsz. ez nem érvelés, amit csinálsz.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.01. 11:56:25

@Emmett Brown: komolyan, bazdmeg, abból, hogy az Alföldön Pista bácsi disznótrágyázva műveli a fődet már mióta megszületett, azt a következtetést levonni, hogy tehát az Amazonas őserdeiben nem kötődik meg CO2, ilyet csak egy retardált elmebeteg képes.

Emmett Brown 2019.09.01. 11:58:34

@math0: www.indexmundi.com/energy/?country=br&product=coal&graph=production

www.indexmundi.com/energy/?country=hu&product=coal&graph=production

ez meg a te linkedből egy mondat, ízlelgessed csak: In the state of Santa Catarina alone, 3.5 million tons of coal are rejected annually and disposed of in landfills.

így van 10 milliárd tonna lignit/barnaszén az veri a 6.5 milliárd tonna feketeszenet. ennyire ne legyél már segghülye.

Pal Konstantin 2019.09.01. 11:59:29

Ahogy a hozzászólást és a cikket olvasom nem az oxigénen van a hangsúly, hanem az égés során felhalmozódnak azok a gázok, melyek felelősek az üvegházhatásért. Ezek miatt melegszik fel az óceánok vize, ami szerintük termeki az oxigént.

Múgy Isten termeli az oxigént, ha elzárja a csapot, akkor megfulladunk

Emmett Brown 2019.09.01. 12:09:11

@math0: bazmeg. közismert dokumentált TÉNY, hogy az esőerdő talaja mezőgazdasági művelésre alkalmatlan, mert tápanyagokban szegény. És akkor is szegény, ha teheneket legeltetnek rajta, akik telefossák, meg akkor is ha ültetvényeket csinálnak és műtrágyázzák.

nem csak Pista bácsi 1972-től, hanem Pista bácsi kun ősei lassan 1000 éve. Oszt mégse merült ki a talaj az Alföldön. míg Brazíliában akármit csinálnak a helyi Mészárosok, akkor is kimerül.

Még mindig nem írtam, hogy nem köti meg a co2-t, felejtsd el ezt a szalmabábot. valamennyit nyilván megköt, de nem ezért szar, hogy irtják, hanem más miatt.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.01. 12:12:51

@Emmett Brown: amit ideböfögsz se nem pontos állítás, ezért nem tény, se nem igazolt.

te egy elmebeteg vagy, ha azt hiszed, hogy egy ilyen homályos, igazolatlan böfögés érv.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.01. 12:16:36

@Emmett Brown: 1) az 5.9 millió tonna minden jel szerint lignit nélkül van.

"Brazil produces about 6 million tons of coal per year"

de később:

"The total Brazilian coal production in 2007 was 12,144,564 short tons"

tehát lignittel valószínűleg 12 millió.

en.wikipedia.org/wiki/Coal_mining_in_Brazil

2) a kérdés szempontjából a készletek számítanak, ebben Brazília veri Kolumbiát és Magyarországot.

végül, 10 milliárd tonna lignit az sehogy sem nulla. az érvelésed tehát bukott.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.01. 12:17:17

@Emmett Brown: 10 milliárd tonna lignit az sehogy sem nulla. az "érvelésed" tehát bukott.

elmebeteg idióta vagy.

Emmett Brown 2019.09.01. 12:31:19

@math0: nem bazmeg, az 5.9m az a NETTÓ kitermelés, mert azzal aztán kurva sokra mennek, hogy abban a régióban a kibányászott szén FELÉT nem lehet használni mert olyan szar, ezért vissza kell temetni a bányagödörbe.

És nem írtam sehol, hogy Brazíliában NULLA TONNA szénvagyon van, ez megint a te kibaszott agymenésed te selejtes pszichopata mocsadék geci.

és igen, 6500 millió tonna feketszén/antracit KOMOLYABB készlet mint 10 000 millió tonna lignit/barnaszén. legalább kétszer annyit ér fűtőértéket tekintve, de inkább többet.

Emmett Brown 2019.09.01. 12:36:55

@math0: már hogy ne lenne? MINDENHOL azt írják az okosak, hogy az esőerdő talaja mezőgazdasági termelésre nem alkalmas, csak nagyon rövid távon, még 21. századi technológiával SEM.

Ehhez képest a mérsékelt égövben több száz éve vannak művelésbe vonva területek, amik a középkori technológiával is simán termőképesek maradtak.

Mit szeretnél még ezzel kapcsolatban? ez neked nem érv, te beteg állat?

dr. Trebitsch 2019.09.01. 12:46:46

@Leylandi: "MINDIG ugyanúgy. Csak egyre fejlettebb fegyverekkel." Ez jó, én eddig csak ennek a szinonimáját ismertem: "Az emberiség ősi vágya, hogy legyőzze a természetet. Sajnos, úgy néz ki, hogy sikerül neki."

Emmett Brown 2019.09.01. 12:48:10

@dr. Trebitsch: pürrhoszi lesz az az esetleges győzelem.

Szabványok 2019.09.01. 13:17:31

@math0: Látom javul az arány. Már két mondat után van egy trágár sértegetés.

Szabványok 2019.09.01. 13:22:00

@math0: Milyen mélyen vannak ott a szénbányák, mennyi idő alatt és hogyan keletkeztek?
Ki állította, hogy évmilliókra visszamenőleg nem változott az időjárás? De miért releváns a millió évvel ezelőtti időjárás abból a szempontból, hogy *most* termel-e oxigént, nyel-e széndioxidot a trópusi erdő?
Még egy megjegyzés: A magyar helyesírás szabályai szerint a mondatot nagybetűvel kezdjük.

Emmett Brown 2019.09.01. 13:42:39

@Szabványok: az Amazonas medencében nincsenek szénbányák. Brazília komplett szénkitermelése a 3 legdélebbi régióból származik, ami Argentínával határos, ami értelemszerűen NEM része az Amazonasmenti dzsungelnek.

Tuvalu 2019.09.01. 17:36:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Szerintem erre gondolsz:
klimaszkeptikusok.hu/wp-content/uploads/2017/04/Miskolczi_MTA_comments.pdf

Mármint az eredeti Miskolczi féle tanulmányra (Zágoni és a másik emberke hozzászólása talán nem annyira adekvát)

Itt persze nem szaturációról van szó, hanem opacitásról.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.01. 18:42:51

@Szabványok: "Milyen mélyen vannak ott a szénbányák, mennyi idő alatt és hogyan keletkeztek?"

ennek neked kéne utánajárnod, te akartál ezzel érvelni, de láthatóan kurvára semmit nem tudsz. nekem nem kell utánajárni ennek, mert nem én jöttem ezzel a témával.

"Ki állította, hogy évmilliókra visszamenőleg nem változott az időjárás? De miért releváns a millió évvel ezelőtti időjárás abból a szempontból, hogy *most* termel-e oxigént, nyel-e széndioxidot a trópusi erdő?"

jó kérdés. te jöttél ezzel a marhasággal.

"Még egy megjegyzés: A magyar helyesírás szabályai szerint a mondatot nagybetűvel kezdjük. "

az interneten van egy másik szokás.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.01. 18:49:55

@Emmett Brown: az, hogy egy talaj mire alkalmas kurva sok mindentől függ. a brazil talaj is alkalmas egy csomó mindenre.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.01. 18:57:22

@Szabványok: miért, Magyarországon milyen mélyen vannak ott a szénbányák, mennyi idő alatt és hogyan keletkeztek?

Emmett Brown 2019.09.01. 19:02:31

@math0: na mire alkalmas? Esőerdőt tartani rajta. Arra kiváló.

És ne ugassál a hivatkozásokról te tulok, mert te bazmeg egy utazási iroda site-járól linkeltél egy uszadékfát, hogy "ki tudja mennyi fa utazik az óceánig, ahol talán szén lesz". Az aztán komoly érv, baromarcú.

Emmett Brown 2019.09.01. 19:23:19

@math0: Brazília déli része a mérsékelt égövön van, és már akkor is ott volt, amikor a portugálok partra szálltak.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.01. 20:05:41

@Emmett Brown: " a két legnagyobb dzsungelben (Amazonas/Kongó medence) csak elvétve van szén."

az Alföldön is, pedig áradoztál róla, hogy milyen jó a humusz.

mondom, elmebeteg, kretén, Down-kóros selejt vagy. szopni jársz ide.

Emmett Brown 2019.09.01. 20:57:58

@math0: ezt az összefüggést te erőlteted farokmatyi.

hu.m.wikipedia.org/wiki/Humusz

hu.m.wikipedia.org/wiki/K%C5%91sz%C3%A9n

Ez át is visz a lápok taglalására (mert ott történik a szénülés), ahol meg azt írják, hogy: elterjedésük súlypontja a hideg mérsékelt égöv, onnan a sarkok felé és az egyenlítő felé a trópusi éghajlati öv pereméig fordulnak elő.

Vidd végig ezt a gondolatmenetet, és utána zokogd magad álomba a fasz alakú párnádon.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.01. 23:33:08

@Emmett Brown: hazudsz, kis debil köcsög, az egész kérdést te hoztad fel, te erőltetted, csak úgy beszoptad, mint állat. csak egy olyan elmebeteg selejt, mint te jöhet olyan idiótaságokkal, hogy szénbányákból akarja megmondani, hol mennyi CO2 kötődik le a jelenben. elmebeteg selejt vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.02. 06:43:55

@Emmett Brown: "Vidd végig ezt a gondolatmenetet"

annyira selejtes elmebeteg vagy, hogy a hozzáadásod egy totál agyament zagyvaság. semmiféle "gondolatmenetet" nem tudtál megfogalmazni, érthetetlen, hogy egyáltalán mi a faszt akartál mondani te agyhalott! még erre is képtelen vagy, akkora degradált selejt vagy.

Emmett Brown 2019.09.02. 08:19:45

@math0: két idézet tőled:

"A valóság az, hogy az Amazonas őserdeinek oxigéntermelése bizony csekély."

"az nem lehet. ez a két folyamat ugyanaz a folyamat. ha az őserdő nem állít elő oxigént, nem köt le CO2-t, ha leköt CO2-t, akkor állít elő oxigént. mert az őserdő a CO2-t máshogy nem tudja lekötni, csak fotoszintézissel, ami oxigént termel."

TE írtad le, hogy alig termel o2-t, tehát alig köt meg co2-t. Ezek után mégis minek pofázol arról, hogy de igen, kurvasok szenet köt le a dzsungel? Mikor hazudtál te görény, ma vagy tegnapelőtt?

steery 2019.09.02. 11:21:12

@math0: Nem pörgök. Itt csak te húztad fel magad, mint egy redbullos búgócsiga. Pontosan tisztában vagyok vele, hogy a felmelegedés komolyabb gond a szén-dioxid mérgezésnél. Ettől függetlenül ugyanúgy létező jelenség, amivel szintén foglalkozni kell, mert a dolgok mindig összefüggenek, sosem elszigetelten hatnak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.09.02. 17:10:41

@math0:

"Brazíliában kb mindenhol őserdő volt, mielőtt a fehér ember odament"

Bizonyíték?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.02. 18:47:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne: már szerepelt. attól nem lesz igazad, hogy diszlexiás vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.02. 18:48:52

@steery: "Pontosan tisztában vagyok vele, hogy a felmelegedés komolyabb gond a szén-dioxid mérgezésnél. Ettől függetlenül ugyanúgy létező jelenség, amivel szintén foglalkozni kell"

hacsak nem borospincébe mész, meg hasonlók, akkor nem. idióta selejt vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.02. 18:49:53

@steery: kb olyan hülye vagy, mintha amiatt aggódnál, hogy miután lezuhan a repülő a dszungelben, azután éhen halsz-e.

pitcairn2 2019.09.02. 22:49:43

@Emmett Brown:

általában szegény, de vannak bizonyos antropogén úton módosított kivételek:)

Terra preta
en.wikipedia.org/wiki/Terra_preta

Slash-and-char
en.wikipedia.org/wiki/Slash-and-char

itt is irkálnak erről

"Egész Amazónia-szerte több (tíz)millióra becsülik a népességet a Kolumbusz előtti időkben. Ezen kutatók érvelése szerint azért is éltek az őslakosok letelepedve, mert fém eszközök hiányában a ma ismert “slash and burn” gazdálkodás akkor még nem is létezhetett. A Kolumbusz előtti intenzív mezőgazdálkodás egyik legfontosabb jele az úgynevezett amazóniai fekete föld vagy Terra Preta, ami emberek által létrehozott, háztartási hulladékkal (komposzttal) és hamuval gazdagított nagyon fekete és nagyon termékeny talaj."

sciencemeetup.444.hu/2015/07/06/igy-segit-feltarni-az-amazonas-medence-tortenetet-egy-magyar-kutatono

meg gondolom másról is de azt nem olvastam:)

pitcairn2 2019.09.02. 22:52:40

@steery:

alaptalan riogatás

ha közelgő katasztrófát akarsz látni, akkor a monetáris és fiskális rendszerekre vessed vigyázó tekinteted

a földi ökoszisztéma remek állapotban van ezekhez képest

pitcairn2 2019.09.02. 23:00:53

@Emmett Brown:

ez tényszerűen nem igaz, mivel 10-15 ezer évvel ezelőtt még tundraéghajlat volt a Kárpát medencében és persze a brazil esőerdők többsége sem "ősöreg" mivel a legutolsó eljegesedési maximum idején sokkal kisebb volt az esőerdővel borított terület...

www.esd.ornl.gov/projects/gen/lastgla.gif

egyesek szerint leginkább szavannák voltak arrafelé...

www.researchgate.net/profile/Mauro_De_Toledo/publication/281464836/figure/fig4/AS:669039009480709@1536522738359/7-Sketch-map-of-vegetation-distribution-in-Amazonia-during-the-Last-Glacial-Maximum.ppm

minél hidegebb annál szárazabb az éghajlat...

pitcairn2 2019.09.02. 23:08:25

@Emmett Brown:

az 55 millió éves kor egy pillanatig nem zárja ki az esőerdővel borított területnagyság jelentős "ingadozását"

a csapadékosabb periódusokban jelentősen nőtt az esőerdővel borított terület a szárazabb periódusokban pedig csökkent

pitcairn2 2019.09.02. 23:14:46

@flydomi:

és lelkesen védték a természetet:)

Animal welfare in Nazi Germany
en.wikipedia.org/wiki/Animal_welfare_in_Nazi_Germany

pitcairn2 2019.09.02. 23:20:43

@Leylandi:

technológiai fejlődésről még nem tetszett hallani?

pedig van olyan...

Indoor Farming with Aeroponics by Indoor Harvest

www.youtube.com/watch?v=hEv3VbcUKrw

Emmett Brown 2019.09.03. 10:13:14

@math0: jaja, teljesen konzisztens, kivéve: ha keveset nyel el, akkor hogyan tud jelentős széntartalékot képezni?

steery 2019.09.03. 13:26:27

@pitcairn2: Alaptalan optimizmus. Láthatóan mindannyian csak a következő 10-20-30 évben gondolkodtok. Szerintem meg 80-100 év múlva, mikor a globális átlaghőmérséklet már vagy 10-11 fokot emelkedett, és 1-2 millió ember él még a trópusi Antarktiszon meg az Északi-tenger szigetein, illetve néhányan a Himalája csúcsain, mert a Föld felszínének nagy része élhetetlenül forró halálzónává vált, igenis nagy jelentősége lesz annak, hogy a felelőtlen emberi viselkedés miatt a légköri szén-dioxid szint a vártnál, számítottnál sokkal jobban megnőtt, olyan folyamatok mellékhatásaként, amiket senki nem vett figyelembe. És a felmelegedés túlélői számára igenis nagy gond lesz az alacsony légköri oxigén szint és a túl magas szén-dioxid és metán szint.
És ha most azzal jöttök, hogy nekünk ez nem számít, mert addigra úgyis mind meghalunk, akkor arra az a válaszom: és mi lesz, ha nem? Mert közben elterjednek az életmeghosszabbító, visszafiatalító eljárások, meg GMO testek és néhányan közülünk még mindig élni fognak... vagy legalábbis élni szeretnének az egyre mérgezőbb légkörű földi pokolban? Vagy majd mindenki kiköltözik a Holdra meg a Marsra? Ki kell üríteni az egész bolygót a mai emberiség hibái és felelőtlensége miatt?
Ez most még sci-fi. Holnapra komoly lehetőség lesz, aztán fájó valóság.

pitcairn2 2019.09.03. 14:26:18

@steery:

még az IPCC se szokott efféléket vizionálni:)

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.09.03. 21:25:22

@steery: " Szerintem meg 80-100 év múlva, mikor a globális átlaghőmérséklet már vagy 10-11 fokot emelkedett, és 1-2 millió ember él még a trópusi Antarktiszon meg az Északi-tenger szigetein, illetve néhányan a Himalája csúcsain, mert a Föld felszínének nagy része élhetetlenül forró halálzónává vált, igenis nagy jelentősége lesz annak, hogy a felelőtlen emberi viselkedés miatt a légköri szén-dioxid szint a vártnál, számítottnál sokkal jobban megnőtt"

egy ilyen extrém helyzetben sem lehet a CO2 1 ezrelék felett. az O2 meg 20% alatt. tehát ha a túlélők túléltek, akkor nem a CO2 és O2 miatt fognak megfulladni. ez egy idióta elmebeteg (azaz te) hülyesége.

Sean MacTíre 2019.10.14. 15:14:46

@Quercus Maximus: jo, mondjad. :-) Mehetsz vissza leterdelni Borkai ele a hajon. :-D

Sean MacTíre 2019.10.14. 17:34:44

@Quercus Maximus: igazan nincs mit. A tourette-szindromadat kezelteted rendesen?

Sean MacTíre 2019.10.14. 21:15:25

@Quercus Maximus: durcinak tunsz. Toporzekolsz is a kicsi labaddal? :-)
süti beállítások módosítása